“سوپراسپرت های واقعی” با نیروی الکتریکی تا سال 2030 وارد بازار نمی شوند


در مصاحبه اخیر، مدیرعامل مک لارن، مایکل لیترز، راهبرد برقی سازی این خودروساز را روشن کرد و فاش کرد که هنوز چند سالی به سوپراسپرت های تمام الکتریکی باقی مانده است. این اولین باری نیست که در مورد رویکرد محافظه کارانه EV این برند می شنویم و به گفته Leiters، چالش کلیدی در توسعه فناوری برای سبک تر کردن باتری ها و حصول اطمینان از برد کافی نهفته است.

لیترز در صحبت با نمایندگان رسانه ها در دبی بر اهمیت وزن در اخلاق طراحی شرکت تاکید کرد. او تاکید کرد که خودروهای سنگین چابکی را به خطر می اندازند و حس قطع ارتباط را برای رانندگان ایجاد می کنند، که مغایر با ماهیت هویت برند مک لارن است. او به طور خلاصه گفت: “من انتظار ندارم این فناوری تا قبل از پایان دهه برای ابرخودروهای واقعی آماده شود.”

لایترز در مصاحبه ای جداگانه در ماه اوت، چیزهای بسیار مشابهی را بیان کرد و بر اهمیت محدود کردن مجازات وزن اعمال شده توسط باتری ها تأکید کرد. همچنین، تشویق‌های مک لارن تاکید کردند که هر آنچه مهندسان سازنده این ابرخودرو ایجاد می‌کنند باید از نظر قدرت، عملکرد و هندلینگ از مدل‌های مشابه موتور احتراق داخلی پیشی بگیرد. او پیش بینی کرد که این اقدام بلندپروازانه ممکن است منجر به عرضه یک ابرخودروی الکتریکی «شاید در پایان دهه» شود.

لایترز همچنین با اذعان به مناظر در حال تحول خودرو، به احتمال حمله مک لارن به بازار شاسی‌بلند اشاره کرد. با این حال، تمرکز اصلی بر روی مدل‌های هیبریدی پلاگین باقی می‌ماند، زیرا موتورهای احتراق داخلی همچنان در حال کاهش هستند. اما قبل از اینکه حتی یک SUV در نظر گرفته شود، مک لارن می خواهد “در مسیر درست سودآوری” بازگردد، همانطور که لیترز در اوایل سال جاری در گودوود گفت.

در طول جلسه نمایندگی جهانی مک لارن در ماه آوریل، برخی از مدیران شرکت درباره محصولات آینده این برند صحبت کردند. این خودروساز به شرکت کنندگان در کنفرانس گفت که منتظر کلاس جدیدی از خودروهای چهار صندلی و چهار در در سال 2028 باشید. این احتمالاً شاسی بلندی است که مک لارن هنوز آماده عرضه آن نیست.



منبع