در اولین رویداد A2RL چه گذشت؟


پس از یک هفته آماده‌سازی و دور زدن زیاد، اولین تیم‌های A2RL به رویدادی رسیدند که منتظر آن بودند: اولین مسابقه در یک موتور اسپرت کاملاً جدید.

در پیشروی مسابقه، تیم‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن پیست را داغ می‌کردند و ماشین‌های بدون راننده خود را برای گرمای رقابت آماده می‌کردند. زیر نظر گرفتن پیست، دیدن (و شنیدن) اتومبیل‌های بدون راننده که در مسیر اصلی یاس مارینا حرکت می‌کنند، نادر نبود، زیرا هر تیم کد خود را برای رویداد اصلی آماده می‌کرد.

در روز بزرگ، مدار یک کندوی از فعالیت بود. یک Fanzone با نمایشگرهای مربوط به بازی، VR و مسابقه، از هزاران طرفدار که برای این رویداد آمده بودند استقبال کرد. با داغ شدن روند مسابقه، غرفه‌های شروع/پایان مستقیم مملو از مسابقه‌بازان هیجان‌زده شدند – مردان، زنان، کودکان، مهم نیست که چه کسی بودید، A2RL از شما استقبال کرد.

هنگامی که خورشید غروب می کرد، دانیل کویت، راننده سابق فرمول یک، جمعیت را با دور زدن ماشین سوپر فرمول شاسی دار دالارا A2RL سرگرم کرد و سپس نشان داد که ابرخودروی خود دالارا، استرادیل، چه کاری می تواند در مسیر انجام دهد. . هر دو ظاهر و صدای نسبتاً فوق العاده ای داشتند.

کویت صرفاً برای لذت بردن از یک روز غول پیکر نبود، بلکه برای شرکت در اولین رویداد شب: Man v Machine. در اینجا، او با تیم خانگی A2RL، TII، قرار می گیرد تا تفاوت بین یک انسان و یک ماشین ماشینی را نشان دهد. خودروی TII پیشرفته‌ترین مسابقه‌ای خودران است که از پیدایش این سری توسط بنیان‌گذاران گروه ASPIRE ساخته شده است. کویت در حالی که نمایش خوبی را ارائه کرد، نشان داد که حداقل در حال حاضر، انسان همچنان دست برتر را بر ماشین‌ها دارد. حداقل فعلا کویت پس از این رویداد صحبت کرد: “این یک پیشرفت مهندسی عالی است. دیدن این ماشین ها که با سرعت قابل توجهی در حال رانندگی هستند بسیار قابل توجه است. به اشتراک گذاشتن مسیر با هم، حتی اگر ما فقط سعی کردیم با دقت با هم همزیستی کنیم، اما می دانستیم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ریسک غیرضروری در نهایت چیزی است که پیشرفت را به جلو می برد.

از آنجا، زمان مسابقه فرا رسیده بود. از هشت تیم، فقط چهار تیم – تیم های ایتالیایی PoliMOVE و Unimore، و TUM و Constructor آلمان (که همچنین نماینده سوئیس است) – واجد شرایط برای فینال شدند. صحنه جهان تماشا می‌کرد و گوش می‌داد تا ببیند چه کسی اولین کسی است که تاریخ را می‌سازد.

ماشین‌ها در زمان‌هایی حدود دو دقیقه قبل از مسابقه حرکت می‌کردند. اگرچه انسان می‌تواند با یک ماشین سریع‌تر حرکت کند، اما آزمون‌های مقدماتی ثابت کردند که یک خودرو می‌تواند به طور مستقل در اطراف یاس مارینا حرکت کند. وقتی نوبت به مسابقه رسید، در نیمه اول، چهار تیم به خوبی با یکدیگر بازی می‌کردند – هدف A2RL این است که ماشین‌های بدون راننده مانند ماشین‌های انسان‌گردان رفتار کنند: سبقت‌ها، هیجان‌ها و ریختن‌ها نام بازی است. و PoliMOVE به دنبال گرفتن پرچم شطرنجی بود. تا اینکه فاجعه در دور پنجم فینال هشت دور رخ داد. ماشین ایتالیایی سبز و درخشان متوقف شد و سپس به سمت دیوار چرخید – خوشبختانه به داخل آن سوار نشد.

عدم تحرک PoliMOVE مسابقه را متوقف کرد و همه اتومبیل ها برای شروع مجدد به پیت ها بازگشتند تا سه دور باقی مانده را طی کنند. ماشین PoliMOVE دوباره به میدان نپیوست. در غیاب آن، هموطنان ایتالیایی Unimore پیشتاز بودند… تا اینکه ماشین آنها به سرنوشتی مشابه PoliMOVE دچار شد و سنگ مرده را متوقف کرد. مسابقه این بار متوقف نشد و تیم آلمانی TUM به پیروزی رسید، سهمی از جوایز 2.25 میلیون دلاری داشت و به عنوان اولین برنده A2RL در کتاب های تاریخ جای گرفت. هموطنان Constructor قدم دوم را برداشتند و Unimore سوم شد.

این مسابقه، شاید، برنامه ریزی نشده بود، اما برای مدت طولانی، چهار اتومبیل بدون راننده در اطراف یاس مارینا رانندگی می کردند. همانطور که شروع می شود، این یک پایه محکم برای ساختن بود، رویداد پیشرو در سال 2025 اکنون شروع می شود.



منبع