در نهایت می توانید یک گیربکس دستی در BMW Z4 خود تهیه کنید


طرفداران تعویض دنده های خود می توانند خوشحال شوند زیرا BMW Z4 2024 دارای آپشن شش سرعته دستی در ایالات متحده است. تولید در سه ماهه اول سال 2024 آغاز می شود، اما هنوز جزئیات قیمتی در دسترس نیست.

جعبه دنده شش سرعته دستی به طور انحصاری برای تریم M40i در دسترس است، مجهز به توربوی دوقلوی 3.0 لیتری شش خطی که 328 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور دارد. بی ام و با ZF برای توسعه دستی شش سرعته مخصوص این خودرو همکاری کرد. مجموعه محور عقب واحدی از BMW M240i است، به این معنی که یک دیفرانسیل لغزش محدود M Performance در آن گنجانده شده است. به گفته بی ام و بلاگ، ظاهراً اتصال دنده متفاوت از تنظیمات سوپرای شش سرعته است.

هیچ مشخصات عملکردی برای Z4 مجهز به شش سرعت در دسترس نیست. با دو چرخ دنده کمتر از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک موجود، انتظار داریم که سرعت آن کمی کندتر و 60 مایل در ساعت باشد. با این حال، خریداران شتاب را برای تجربه رانندگی جذاب تر معامله می کنند. رودستر با جعبه خودکار در 3.9 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد.

Z4 M40i مجهز به دستی نیز نسبت به مدل با گیربکس اتوماتیک برخی ارتقاها را دریافت می کند. این سیستم تعلیق اصلاح شده ای دارد که شامل پایه های میله ضد غلتش جلو سفت تر و دمپرهای تطبیقی ​​مجدد کالیبره شده است که باید هندلینگ را بهبود بخشد. بر اساس گزارش ها، تنظیم تغییر یافته فرمان حس دقیق تری را ارائه می دهد. راه اندازی چرخ های پلکانی شامل قطعات 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب است.

یک Z4 دستی مدت زیادی است که به ایالات متحده آمده است. شایعات زیادی در مورد توسعه آن منتشر شده است، به خصوص پس از اینکه تویوتا یکی را برای سوپرای 2023 معرفی کرد. گیربکس مدل ژاپنی مشتق شده از یکی از Z4 چهار سیلندر موجود در برخی بازارها بود. از آنجایی که گیربکس های دستی هر روز از خودروهای جدید ناپدید می شوند، ما خوشحالیم که حداقل یک خودرو در بازار وجود دارد که این روند را شکسته است.



منبع