فراری می گوید یک توربو V8 بهتر از NA V12 عمل می کند اما کمتر احساسی است


فراری 812 سوپرفست V12 را حفظ خواهد کرد و جاسوسان ما فولکس واگن ID.7 تورر 2024 و AMG GT 55 کوپه 2024 را کشف کردند.

این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.

فراری به موتور V12 تنفس طبیعی چسبیده است

تمام مدل های فراری که در حال حاضر به فروش می رسند دارای موتور V6 یا V8 هستند. با این حال، از بین رفتن 812 سوپرفست پایان راه برای V12 نیست، زیرا این نیروگاه ادامه خواهد داشت. اگرچه تصور می‌شود جایگزین لافراری در سال آینده، هیولای دوازده سیلندر را کنار بگذارد، اما جایگزین 812 واحد 6.5 لیتری را حفظ خواهد کرد.

این در حالی است که فلاویو مانزونی، رئیس طراحی فراری به آن گفته است اتوموبیل یک V8 توربو می تواند آن را از نظر عملکرد بهتر کند.” او در ادامه اذعان کرد که یک V12 “کارآمدترین” پیشرانه نیست، اما اسب پرانسینگ باید “برای این موتور بجنگد” و آن را تا زمانی که ممکن است نگه دارد.

جانشین 812 می تواند حتی بیشتر از 830 اسب بخار موجود در Competizione و Competizione A داشته باشد. در می 2021، رئیس فنی فراری، مایکل لیترز، قول یک V12 حتی قوی تر را داد: “ما در حال کار روی آن هستیم.” با توجه به اینکه اخیرا نمونه های اولیه با بدنه کامل تولید شده اند، انتظار می رود این ابرخودروی جدید در سال 2024 وارد بازار شود. امیدواریم به جای اینکه مسیر القایی اجباری را طی کند، تنفس طبیعی باقی بماند.

مرسدس AMG GT 55 کوپه 2024 و فولکس واگن ID.7 Tourer Spied with Minimum Comoflage

تصاویر جاسوسی جدید همه به جز دو مدل آینده را نشان می دهد که هر دو قبلاً به طور رسمی معرفی شده اند. ما در مورد AMG GT 55 Coupe و Volkswagen ID.7 Tourer صحبت می کنیم. ما اولی را اصلا ندیده‌ایم در حالی که دومی فقط با نمونه‌های اولیه استتار شده پیش‌نمایش شده است.

با داشتن چهار نوک اگزوز گرد و یک اسپویلر جمع شونده، می‌توانید متوجه شوید که ظاهر خودروی پرفورمنس AMG کمی متفاوت از GT 63 کوپه است. در جلو، سپر بازطراحی شده با ورودی‌های هوای متفاوت و جلوپنجره‌ای کمتر تهاجمی به نظر می‌رسد. گلگیرهای جلو عناصر بومرنگی شکل مشتق داغتر را حذف می کنند تا فضایی برای تزئینات کرومی باز شود.

AMG GT 55 کوپه همچنین دارای یک توربو دوقلوی 4 لیتری V8 با قدرت 469 اسب بخار و 516 پوند فوت به جای 577 اسب بخار و 590 پوند فوت است. برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت یا 0.7 ثانیه بیشتر از AMG GT 63 کوپه به 3.8 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت به جای 196 مایل در ساعت به صورت الکترونیکی روی 183 مایل در ساعت محدود خواهد شد.

به نظر نمی رسد VW ID.7 Tourer هیچ گونه لباس مبدلی نداشته باشد، مگر اینکه مقداری نوار رنگ بدنه فریبنده روی بدنه سقف بلند آن وجود داشته باشد. این نوع واگن سدان ID.7 (خوب، هاچ بک است) با ضریب درگ پایین 0.24 است. استیت الکتریکی وعده می دهد که 545 لیتر (19.2 فوت مکعب) در پشت صندلی های عقب یا 1714 لیتر (60.5 فوت مکعب) پس از تا کردن آنها ارائه دهد. شما می توانید اقلامی به طول نزدیک به دو متر (78.7 اینچ) را فشار دهید.

VW ID.7 Tourer ابتدا در سال آینده در اروپا به فروش می رسد. این در کارخانه Emden در آلمان به همراه مدل معمولی و ID.4 مونتاژ خواهد شد.



منبع