سوزوکی از سال 1955 80 میلیون فروش در سراسر جهان را جشن گرفت


سوزوکی، تولیدکننده خودرو و موتورسیکلت چندملیتی که دفتر مرکزی آن در شیزوکا، ژاپن قرار دارد، با دستیابی به رقم انباشته فروش خودرو در سراسر جهان به 80 میلیون دستگاه تا پایان آگوست 2023، به نقطه عطف قابل توجهی دست یافته است. این سازنده در حال حاضر وسایل نقلیه، دوچرخه، موتورهای دریایی تولید می کند. و دیگران در 15 مرکز تولید در حدود 10 کشور. این شرکت محصولات خود را در 184 کشور در سراسر جهان به فروش می رساند. از 80 میلیون خودروی تحویل‌شده تاکنون، 36 درصد در ژاپن، 10 درصد در اروپا، 13.5 درصد در آسیا، 32.6 درصد در هند و 7.8 درصد در سایر نقاط جهان فروخته شده است.

سفر سوزوکی به 80 میلیون دستگاه با عرضه اولین خودروی کوچک تولید انبوه ژاپن به نام سوزولایت در اکتبر 1955 آغاز شد. معرفی Fronte 800 در سال 1965 نشان دهنده ورود این شرکت به بخش خودروهای جمع و جور بود و ردپای خود را در این صنعت گسترش داد. بازار جهانی خودرو

با شروع فروش خارج از کشور در سال 1959، گستردگی سوزوکی فراتر از ژاپن گسترش یافت. در سال 1975، این شرکت اولین سرمایه گذاری تولید خودرو در خارج از کشور خود را در پاکستان آغاز کرد که آغاز یک سری توسعه موفق تولید خارج از کشور بود. نقاط عطف کلیدی شامل ایجاد پایگاه های تولید در هند در سال 1983 و مجارستان در سال 1992 است.

در میان خط تولید خودروهای عمدتاً کوچک و جمع و جور سوزوکی، آلتو به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای این برند برجسته است. این مدل که در سال 1979 عرضه شد، 20 درصد از 80 میلیون دستگاه فروخته شده را به خود اختصاص داده است.

انباشته شدن خودروهای سوزوکی

“ما از اینکه مورد لطف این همه مشتریان هستیم سپاسگزاریم. آلتو مدل پرفروش ما است و نقش بسیار مهمی در خودروهای کوچک سوزوکی و همچنین در تاریخ خود شرکت داشته است. ما تلاش های بیشتری را برای ارائه ارزشی انجام خواهیم داد که هسته تولیدی ما از “Sho, Sho, Kei, Tan, Bi (کوچکتر, کمتر, سبک تر, کوتاه تر, زیبایی)” را با ایستادن دوباره بر منشاء “ارزش مشتری محور” بیان کند. اوسامو سوزوکی، رئیس سوزوکی می گوید، روحی که از بنیانگذار ما منتقل شده است.

از آنجایی که این خودروساز 80 میلیون دستگاه عطف خود را جشن می گیرد، مشتاقانه منتظر نسل بعدی یکی از مهم ترین مدل های مدرن خود است. سوزوکی سوئیفت نسل سوم که در سال 2016 معرفی شد، آماده است تا جای خود را برای نسل بعدی مدل باز کند و پیش از رونمایی رسمی، همین چند روز پیش یک خودروی مفهومی به نمایش گذاشته شد که اشاره ای به آینده دارد.

در حالی که این خودرو رسماً به عنوان یک مفهوم شناخته می شود، به نظر می رسد پیش نمایشی نزدیک از مدل تولیدی آینده باشد. این خودروی مفهومی که آشنا و در عین حال تکامل یافته بود، تغییرات قابل توجهی از جمله تغییر موقعیت دستگیره درهای عقب، شیشه ثابت در درهای عقب و خط شخصیت برجسته از جلو به عقب را ارائه کرد. علاوه بر این، نشان «هیبرید» روی گلگیر جلو و دوربین‌های نصب‌شده روی آینه‌های جانبی نشان‌دهنده برنامه‌های سوزوکی برای ارائه یک پیشرانه الکتریکی برای خودرو است.



منبع