شورت مالیبو مرده است



با دور شدن از سدان های سنتی و احتراق داخلی برای نیروی الکتریکی، روزهای شورولت مالیبو مدت هاست به شماره افتاده است. روز چهارشنبه، جنرال موتورز اعلام کرد که تولید مالیبو در ماه نوامبر به پایان می رسد. این دیترویت نیوز گزارش می دهد که نسل بعدی بولت در نهایت جای Malibu را در مجمع Fairfax جنرال موتورز در کانزاس خواهد گرفت.

یکی از سخنگویان جنرال موتورز گفت: “برای تسهیل نصب ابزار و سایر اصلاحات کارخانه، پس از 9 نسل و بیش از 10 میلیون فروش جهانی، جنرال موتورز به تولید شورولت مالیبو در نوامبر 2024 پایان می دهد و تولید کادیلاک XT4 را پس از ژانویه 2025 متوقف می کند.” را دیترویت نیوز در یک بیانیه.

در نتیجه نابودی مالیبو، تا زمانی که در اواخر سال 2025 دوباره شروع به ساخت خودرو کند، در این کارخانه اخراج خواهند شد. این کارخانه هر دو بولت و XT4 جدید را در کنار هم خواهند ساخت. ما با کادیلاک تماس گرفته‌ایم تا درباره آینده نزدیک XT4 بیشتر بدانیم.

زمانی که تولید مالیبو به پایان برسد، تنها خودروی سنتی در خط تولید شورولت، کوروت خواهد بود. Chevy یک برند تمام کراس اوور/SUV/کامیون خواهد بود، همانطور که قبلاً در مورد Buick و GMC وجود دارد. تنها سدان های جنرال موتورز موجود در آمریکا کادیلاک CT4 و CT5 و سلستیک فوق لوکس آینده خواهند بود.

Malibu یکی از قدیمی ترین پلاک های Chevy است. از سال 1964 تا 1978، این یک تریم برتر Chevelle بود و سپس تا سال 1983، مدل خودش بود. در سال 1997 بازگشت، و تا کنون در خط تولید Chevy باقی مانده است.

این خودرو همچنین آخرین سدان سنتی یک برند رایج آمریکایی بود. فورد سال‌ها پیش همه سدان‌های خود را نابود کرد و کرایسلر 300 سال گذشته از بین رفت. شوروی علیرغم اینکه مردی در حال راه رفتن بود، سال گذشته 130000 فروش مالیبو را به دست آورد. شاید که در آرامش استراحت کند.



منبع