فدرال‌رزرو به دلیل شیوه‌های وام‌دهی نامشخص، ادعاهای نادرست گزارش اعتباری، تویوتا را 60 میلیون دلار جریمه می‌کند



شرکت اعتباری تویوتا موتور (TMCC) با تسویه حساب 60 میلیون دلاری به دستور اداره حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) موافقت کرده است. بازوی وام دهنده تویوتا متهم شد که به طور غیرقانونی مانع از لغو محصولات مختلف بسته بندی شده توسط مشتریان می شود که اغلب در خرید وسایل نقلیه موجود است. آژانس فدرال همچنین می‌گوید گزارش‌های نادرستی به شرکت‌های اعتباری ارائه شده است که بر گزارش‌های اعتباری خریداران تأثیر منفی گذاشته است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی از CFPB، مصرف کنندگانی که از محصولات ناخواسته شکایت می کردند اغلب به تیم های خدمات مشتری داخلی هدایت می شدند، جایی که روند حذف یا بازپرداخت آنها به طور غیر ضروری دشوار بود. انواع محصولات ذکر نشده است، اما CFPB بیان می کند که هزینه های اضافی بین 750 تا 2500 دلار برای هر وام خودرو بوده است. در برخی موارد، ظاهراً نمایندگی‌های تویوتا به مشتریان در مورد اجباری بودن این محصولات دروغ گفته‌اند و بازپرداخت‌هایی که صادر می‌شد گاهی برای کل مبلغ نبود. بر اساس گزارش CFPB، در مجموع 118000 مشتری بین سال‌های 2016 تا 2021 با «خط تماس لغو بن‌بست» تماس گرفتند.

روهیت چوپرا، مدیر CFPB، گفت: «بازوی وام‌دهی تویوتا به‌طور غیرقانونی بازپرداخت‌ها را متوقف کرد، وام‌گیرندگان را مجبور کرد برای لغو خدمات ناخواسته از مسیرهای موانع عبور کنند و گزارش‌های اعتباری آن‌ها را مخدوش کرد». با توجه به بار فزاینده پرداخت وام خودرو بر آمریکایی ها، ما همچنان به دنبال وام دهندگان بزرگ خودرو که مشتریان خود را فریب می دهند، ادامه خواهیم داد.

در بخش اعتبار، اعلامیه CFPB بیان می‌کند که TMCC برخی از حساب‌ها را به‌عنوان معوق به آژانس‌های اعتباری گزارش کرده است، علی‌رغم اینکه مشتریان خودروهای اجاره‌ای را پس داده‌اند. علاوه بر این، TMCC چنین خطاهایی را به سرعت اصلاح نکرد. مطابق با رویترز، 27500 مشتری TMC داده های نادرستی در گزارش های خود داشتند که در نتیجه امتیاز اعتبار آنها را کاهش داد.

در بیانیه ای به موتور 1تویوتا هیچ تخلفی را نمی پذیرد اما با شرایط حل و فصل موافقت می کند.

“شرکت اعتباری تویوتا موتور متعهد است آنچه را که برای مشتریان خود درست است انجام دهد و تلاش می کند تا به طور مداوم از تمام قوانین فدرال و ایالتی در فروش، خدمات مشتری و شیوه های اداری خود پیروی کند. ما متعهد هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که ارزش اصلی “احترام به مردم” را نشان می دهیم. ” در تمام جنبه های ارتباط ما با مشتریان.

TMCC هیچ تخلفی را اعتراف نکرد، اما با شرایط دستور رضایت با دفتر حمایت مالی مصرف‌کننده موافقت کرد تا به تعهد خود مبنی بر ارائه مداوم خدمات همیشه بهتر به مشتریان خود عمل کند. در بیشتر موارد، شرکت اعتباری تویوتا موتور قبلاً به مواردی که توسط دفتر ذکر شده است، پرداخته است. ما به تقویت شیوه های خود برای ارائه بهترین تجربیات ممکن برای مشتریان ادامه خواهیم داد.”

طبق شرایط حل و فصل، TMCC 48 میلیون دلار به مشتریان آسیب دیده و 12 میلیون دلار جریمه به صندوق امداد قربانیان CFPB پرداخت خواهد کرد.



منبع