یک پیستون در این موتور اکوبوست فورد به نارنجک تبدیل شد


وقتی به پیچیدگی مکانیکی که یک وسیله نقلیه را با سرعت 75 مایل در ساعت یا حتی بیشتر از سطح بین ایالتی می راند، فکر می کنید، موتور احتراق داخلی شگفت انگیز است. با این حال، زمانی که مشکلی در تمام آن قطعات متحرک پیش بیاید، می‌تواند عواقب فاجعه‌باری داشته باشد. برای مثال، این فورد اکوبوست 3.5 لیتری V6 توربوشارژ با پیستون منفجر شده را بررسی کنید.

این موتور از یک فورد F-150 2012 با بیش از 200000 مایل بیرون آمد. مالک کامیون را در حراجی خرید و بعداً متوجه صدای تیک تیک از نیروگاه شد. او سعی کرد آن را تعمیر کند، اما ظاهراً تعمیر کار نکرد زیرا پیستون منفجر شد.

تخریب موتور

آسیب بلافاصله آشکار می شود زیرا سوراخ های بزرگی در بلوک موتور وجود دارد. دهانه یک طرف به اندازه کافی بزرگ است که دست شما را در آن جا می دهد. چیزها حتی برای این موتور به خوبی شروع نمی شوند. برداشتن شمع ها نشان می دهد که الکترود یکی از آنها از بین رفته است.

برداشتن درپوش ورودی آسیب بیشتری را نشان می دهد. سوپاپ یکی از سیلندرها راهنمای خود را در معرض دید قرار داده است، که چیزی نیست که شما باید ببینید. بعلاوه، هنگام جدا شدن پوشش زمان بندی، یک تکه پیستون در پایین موتور وجود دارد. برداشتن ماهیتابه روغن منظره ای دیدنی از کشتار را فراهم می کند. قطعاتی به اندازه کف دست از پیستون و شاتون و همچنین تعداد زیادی قطعات فلزی ظریف وجود دارد.

در نهایت متوجه شدیم که علاوه بر خرابی فاجعه‌بار پیستون، میله اتصال نیز از میل لنگ جدا شده است. در فرآیند چرخش بیت های مختلف در اطراف موتور، دامن کناری پیستون دیگری آسیب دید. با توجه به کشتار، جای تعجب نیست که بسیاری از دریچه ها به شدت خم شده اند.

چه چیزی باعث خرابی این موتور حماسی شد؟ اریک از من ماشین ها را انجام می دهم کانال یوتیوب مطمئن نیست. او فکر نمی کند که این مسئله گرسنگی نفت باشد، و زمان پرش موتور منطقی نیست، زیرا بخش عمده ای از آسیب به یک سیلندر نمی رسد.

اگر نظری در مورد اینکه چه چیزی می تواند باعث این آسیب به موتور EcoBoost شود، در نظرات با ما در میان بگذارید.



منبع