قیمت موتور جدید مگازیلا کریت فورد به اندازه یک ماوریک است


فورد تقریباً یک سال پیش اعلام کرد که موتور جعبه مگازیلا است و اکنون بالاخره آماده فروش آن است. بر اساس موتور رام کننده گودزیلا موجود در برخی از پیکاپ های سنگین آبی بیضی، مگازیلا 615 اسب بخار قدرت و 638 پوند فوت گشتاور از 7.3 لیتر تولید می کند. این کار را بدون هیچ کمکی از القای اجباری انجام می دهد، اما با وجود عدم وجود سوپرشارژر یا توربوشارژر، هنوز یک پنی زیبا قیمت دارد: 22995 دلار. اگر به دنبال چیزی کمی کامل تر هستید، قیمت یک پیکاپ جدید Maverick 25640 دلار است.

موتور فورد یک بلوک طولانی با بسیاری از قطعاتی است که برای راه اندازی آن به آن نیاز دارید، اما با لوازم جانبی حیاتی مانند استارت همراه نیست. به عبارت دیگر، شما باید مقدار زیادی پول نقد بپردازید تا در واقع موتور را وارد هر کاری کنید که تصمیم بگیرید آن را وارد کنید. بجای؟ این می تواند بسیار فریبنده باشد.

موتور جعبه 7.3 لیتری فورد مگازیلا

اگرچه مگازیلا بسیار چشمگیر است. این موتور با استفاده از دو سوپاپ در هر سیلندر و میله‌های فشار 84 اسب بخار در هر لیتر قدرت تولید می‌کند که این قدرت و کارایی حجمی بیشتری نسبت به LS7 جنرال موتور که حدود 72 اسب بخار در هر لیتر و در مجموع 505 اسب بخار قدرت داشت، می‌کند. اگرچه احتمالاً بسیار سنگین تر است. LS7 تمام آلومینیومی بود، در حالی که مگازیلا یک بلوک آهنی و سرهای آلومینیومی دارد. بلوک، دسته سیم و میل لنگ فولادی خود را با گودزیلا سهام مشترک دارد. با این حال، پیستون‌ها و میله‌های اتصال فورج شده هستند و برای موتورهای پس از فروش سفارشی شده‌اند.

آیا همه اینها ارزش پول را دارد؟ علیرغم سرفصل‌هایی که در مورد خودروهای برقی در جهان منتشر می‌شوند، سه بزرگ هنوز هم تعدادی موتور جعبه می‌فروشند. به عنوان مثال، یک بلوک 6.2 لیتری Redeye 807 اسب بخاری از کاتالوگ Direct Connection Dodge فقط 12995 دلار قیمت دارد. به همین ترتیب، یک موتور جعبه سوپرشارژ LT4 از جنرال موتورز با قیمت حدود 18000 دلار قابل خرید است.

بچه های فورد شاید با این حال، آن ها را در موستانگ های خود نصب نمی کند. اگر یکی از جدیدترین و بهترین موتورهای جعبه فورد را می‌خواهید، باید پول نقد را سرفه کنید.



منبع