نیسان به نمایندگی‌ها می‌گوید خودروها را با ضرر بفروشند


میانگین قیمت معامله برای یک خودروی جدید همچنان در حدود 47000 دلار است. خودروسازان با محدودیت‌های ناشی از بیماری همه‌گیر که منجر به تقاضای بیشتر از عرضه می‌شد، دست بالا را در بازار داشتند، اما اکنون این موضوع پشت سر ماست. موجودی خودروهای جدید در حال افزایش است، به ویژه در نیسان، که تقریباً ۱۰۰ روز عرضه فلز جدید دارد. این شرکت امیدوار است که اجازه دادن به نمایندگی‌هایش برای فروش مدل‌های 2024 خود با ضرر، به جابه‌جایی واحدهای بیشتر کمک کند.

یادداشتی برای فروشندگان ارسال شده و توسط اخبار خودرو فاش کرد که این خودروساز به نمایندگی‌هایش اجازه می‌دهد تا محصولات 2024 خود را تا 10 درصد زیر فاکتور تخفیف دهند. نیسان احتمالاً می‌خواهد خیلی چیزها را پاک کند تا فضا را برای مدل‌های 2025 جدید مانند Kicks جدید باز کند. فروشندگان حتی می توانند آرمادای هفت ساله و نسل دوم را تا 15 درصد تخفیف دهند.

یک فروشنده سوره گفت: “در شش ماه گذشته، ما متوجه شدیم که معامله بدی برای نیسان وجود ندارد.” اخبار خودرو. “اگر کسی می خواهد ماشین بخرد، شما احتیاط را به باد می دهید و فقط معامله می کنید.”

مشکلات موجودی نیسان یک ماه پس از اعلام فروش خوب این خودروساز برای سه ماهه اول رخ می دهد. فروش در سه ماه اول سال پس از سال 2023 قوی 8.5 درصد افزایش یافت، اما این شرکت شاهد افزایش فروش ناوگان خود نیز بوده است. نیسان سال گذشته را با افزایش قابل توجه 22.2 درصدی فروش نسبت به سال 2022 به پایان رساند، اما این برای کاهش موجودی آن کافی نبوده است.

احتمالاً برای خودروهای سنگین مانند GT-R یا تریم‌های گران‌تر مانند Pathfinder Platinum 2024 با قیمت 52000 دلار تخفیف نخواهید یافت. دلال ها گفتند AN آن‌ها تخفیف‌ها را برای مدل‌های کم‌فروش و سطوح تزئینی کم انتخاب خواهند داشت. متاسفم طرفداران سوپراسپرت



منبع