هیوندای Ioniq 6 N با قدرت بیشتر از Ioniq 5 N عرضه می شود: گزارش


اگرچه اولین بررسی های Ioniq 5 N به تازگی منتشر شده است، اما شایعه ای جالب نشان می دهد که هیوندای در حال حاضر روی دومین مدل برقی N کار می کند. طبق گزارش جدید مجله استرالیایی، Ioniq 6 N که در حال توسعه است، گفته می شود در اوایل سال 2025 عرضه می شود. راندن. با توجه به اینکه کانسپت RN22e سال گذشته دریچه ای به آینده احتمالی یک سدان با کارایی بالا بدون موتور احتراقی بود، این خیلی تعجب آور نیست.

گفته می شود Ioniq 6 N با موتور دوگانه ای که بیش از 641 اسب بخار قدرت تولید می کند، از برادر کراس اوور خود پیشی می گیرد. گشتاور ذکر نشده است، اما به شما یادآوری می کنیم که Ioniq 5 N برای موتور ترکیبی 545 پوند فوت مناسب است. راندن در ادامه حدس می‌زند که می‌تواند حتی سریع‌تر از مدل سواری بالا باشد، که برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت از حالت سکون به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد.

Ioniq 6 N با توجه به وزن یک نوع دو موتور معمولی تقریباً 60 پوند کمتر از Ioniq 5 با سیستم چهارچرخ متحرک و همان باتری بزرگتر 77.4 کیلووات ساعتی، بسیار سبک تر است. مرکز ثقل پایین تر، با توجه به شکل خروشان سدان، حدس تحصیلی به نظر می رسد.

وقتی هیوندای سال گذشته از RN22e رونمایی کرد، از این کانسپت به عنوان “نگاهی اجمالی از یک EV N آینده” یاد کرد. این موتور 577 اسب بخار قدرت داشت که کاملاً با کیا EV6 GT مطابقت دارد. RN22e به عنوان یک بستر آزمایشی برای کاربردهای با کارایی بالا پلت فرم E-GMP خدمت می کند. با این حال، بخش N هنوز از خودروهای دارای موتور احتراقی دست برنداشته است. در واقع، انتظار می‌رود که النترا N بعدی از موتور بنزینی بزرگ‌تری بدون هیچ گونه برقی‌سازی استفاده کند.

مدل‌های الکتریکی N آینده احتمالاً گسترده‌تر از مدل‌های گازی خواهند بود زیرا مقررات سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای به تدریج ICEهای پرقدرت را از بین می‌برند. این امر به ویژه در اتحادیه اروپا صادق است، جایی که فروش خودروهای جدیدی که آلایندگی دارند از سال 2035 ممنوع خواهد شد. موتورهای غیر هیبریدی تقریباً به پایان رسیده است.

آینده ناگزیر برقی به نظر می رسد و هیوندای می خواهد به جای موتورهای احتراقی و سوخت های فسیلی، خودروهای سرگرم کننده را با موتور و باتری زنده نگه دارد.



منبع