چرا همه در مک لارن اگزوز 750S را دوست دارند


به عنوان جایگزینی برای 720S عالی، مک لارن 750S 2024 کفش های بزرگی برای پر کردن دارد. اما به‌روزرسانی‌های جامع این خودروساز به این اطمینان کمک می‌کند که سوپراسپرت جدید هیجان‌انگیزتر از مدل قبلی خود باشد. یکی از اجزای کلیدی اگزوز فولادی ضد زنگ آن است که وزن آن کمتر از سیستم 720S است و صدای بهتری تولید می کند.

برای درک دلیل نیاز به مدرک پیشرفته در هارمونیک است، اما اصل ماجرا این است که مهندسان اگزوز را تنظیم کرده اند تا صداهای درجه دوم و ششم کمتری تولید کنند، که صدای اولی می تواند بیش از حد ضربان دار باشد و دومی برای رانندگی روزمره بسیار تیز است. بنابراین فرکانس مرتبه چهارم درست بر تجربه صدا غالب است، با برخی از فرکانس های مرتبه هشتم برای زمانی که به شدت آن را فشار می دهید. این که اندازه کوچکتر اگزوز جدید و ساختار اصلاح شده نیز باعث صرفه جویی 4.8 پوندی می شود، یک امتیاز اضافی است.

ثابت شده است که این تغییر ظاهرا جزئی ویژگی مورد علاقه بسیاری از کارمندان مک لارن است که با 750S آشنا هستند. در اولین رانندگی اخیر با این سوپراسپرت، با چهار نماینده شرکتی صحبت کردم که کارشان حول محور 750S است و اکثریت اگزوز جدید مک را تحسین کردند.

مکس هانت، مدیر محصول 750S

مکس هانت، مدیر محصول 750S می‌گوید: «من در مورد 750 کمی تعصب دارم، بنابراین ترکیبی از اگزوز و نور پس‌زمینه، شیشه‌های در حال سقوط است. “سیستم اگزوز که از طریق دیافراگم پشت گوش شما طنین انداز می شود مورد علاقه من است.”

هانت به شیشه عمودی 750S Spider اشاره می کند که مستقل از سقف سخت جمع شونده به سمت پایین می غلتد، که در اولین رانندگی من با ماشین به من اجازه داد سقف را بسته نگه دارم و باران را بیرون نگه دارم، در حالی که موسیقی زیادی به داخل کابین وارد شود. .

بن گالیور، رئیس توسعه خودروهای مک لارن

بن گالیور، که تیم توسعه همه ماشین‌های جاده‌ای مک لارن را رهبری می‌کند، احساسات هانت را تقریباً به طور کامل تکرار کرد.

گالیور گفت: «این یک عنکبوت بود که در خطوط روستایی نه چندان دور از خانه‌ام رانندگی می‌کردم. «آنها مسیرهای کانتری سریع نبودند، اما فرصتی برای هل دادن وجود داشت. این واکنش اگزوز، هم روی دریچه گاز، هم دریچه گاز و هم دنده پایین بود که واقعا لذت بخش بود. خیلی هیجان انگیز بود.»

گالیور نمی‌توانست در مقابل چند ستایش دیگر فراتر از اگزوز مقاومت کند و سیستم تعلیق و فرمان را به عنوان بخشی از لذت رانندگی خود خواند. اما با این حال، اولین و احساسی ترین واکنش او مربوط به خارج شدن اندام لوله از موتور بود.

بررسی اولین درایو مک لارن 750S 2024

آدام لو، مدیر برنامه خودرو

مدیر برنامه خودرو، آدام لو، یکی دیگر از انجیل های اگزوز بود. او گفت که مهندسی صدای درخشان برای 750S چند چالش را به همراه داشت. برای اولین بار، توربوشارژرهای دوقلو تمایل داشتند که موسیقی طبیعی V8 هواپیمای تخت را گل آلود کنند، همانطور که در اکثر موتورهای تقویت شده انجام می دهند. مهندسان همچنین باید قوانین نویز را در نظر می گرفتند و مطمئن می شدند که مک در سرعت های شهری و حومه شهر همسایه قابل توجهی است و در عین حال اجازه می دهد تا هیجانات دور در دقیقه بالا به تدریج ایجاد شود.

او گفت: “وقتی صحبت را باز می کنید، شخصیت کاملاً متفاوتی است.” “در پایان با آن اوج خطی می شود.”

بررسی اولین درایو مک لارن 750S 2024
بررسی اولین درایو مک لارن 750S 2024
بررسی اولین درایو مک لارن 750S 2024

سندی هولفورد، مهندس ارشد

و اکنون، به انبارها می رسیم. سندی هولفورد به عنوان مهندس ارشد برنامه مک لارن 750S، بهتر از هرکسی جزئیات ماشین را می‌داند. اما علی‌رغم تغییرات بی‌شمار سیستم تعلیق، پیشرانه و تیونینگ در این سوپراسپرت جدید، ویژگی مورد علاقه‌اش جزئیات بیشتر است.

او گفت: “نکته ای که برای من وجود دارد، عملکرد پرتاب کننده کنترل مک لارن، دکمه کیوی است.” من ماشین را آنطور که می‌خواهم تنظیم می‌کنم و سپس یکپارچه به آن قسمت می‌روم.»

بررسی اولین درایو مک لارن 750S 2024

McLaren Control Launcher یک دکمه در قسمت مرکزی خودرو، در کنار سیستم اطلاعات سرگرمی است که به راننده اجازه می دهد تا از پیش تنظیمات موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، آیرودینامیک و اگزوز را فراخوانی کند. من از آن در رانندگی جاده‌ای با 750S استفاده کردم تا از سواری نرم‌تری بر روی سنگفرش‌های پرتغالی لذت ببرم، اما همچنان اگزوز جذاب و نمایش اسپویلر فعال خودرو را برای دانش‌آموزان مدرسه و دم‌بازها (به ترتیب) نشان می‌دهم.

نماد پرنده کیوی دکمه منبع نام مستعار آن است که برای ادای احترام به نیوزلندی، راننده مسابقه و پدرسالار شرکت بروس مک لارن انتخاب شده است. و از آنجایی که لانچر کنترلی مک لارن واقعاً می تواند شخصیت های چندگانه اگزوز را کنترل کند، من قصد دارم تقلب کنم و هولفورد را نیز عذرخواهی کنم.

اولین برداشت من از 750S، جدا از طراحی تهاجمی و درهای میلیاردی آن، در واقع بر روی اگزوز متمرکز بود. سوپراسپرت مک‌لارن که با صدایی خاموش جان می‌دهد، حتی در حالت رانندگی با کم تهاجمی‌ترین حالت خود نیز فوق‌العاده به نظر می‌رسد. به Sport یا Race بروید و نت موتور به طور مثبت اعتیاد آور می شود – ضربان در قسمت پایین و فریاد زدن به سمت بالا، با ضربات و ترقه های کافی در بین آن ها برای تشویق حتی ناب ترین رانندگان به کمی جوان تر شدن. لوله‌های اگزوز ممکن است تنها بخشی از داستان 750S باشد، اما این بخش به وضوح سرفصل آن است.



منبع