BMW سری 5 2023 با استتار کمتر برای فاش کردن نشانه های تولید


آیا نگران هستید که BMW نسل هشتم سری 5 را مانند محصولات اخیر طراحی بحث برانگیز بدهد؟ اینطور نباشید، زیرا اگر این تصاویر جاسوسی نشانه ای باشد، مدلی که در داخل با نام رمز “G60” شناخته می شود، از نظر ظاهری قایق را تکان نخواهد داد. جاسوسان ما 5er بازسازی شده را در آلمان در حال آزمایش با استتار کمتر روی بدنه تولیدی خود نسبت به قبل مشاهده کردند.

این خودرو دارای موتور احتراقی بود زیرا i5 صرفاً برقی دارای پلاکی بود که با علامت E ختم می‌شد و روی درها و سپر عقب برچسب‌هایی روی آن نوشته بود: «خودروی الکتریکی». اگر صحبت از آن شد، دیروز یک نمونه اولیه بدون ICE توسط پاپاراتزی‌های خودرو شکار شد. صرف نظر از قوای محرکه، همه مدل‌های 5er طراحی مشترک خواهند داشت، زیرا i5 قرار است روی همان پلت‌فرم CLAR با نسخه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی پلاگین سوار شود.

ما از این نمونه اولیه حالات E60 دریافت می کنیم زیرا به نظر می رسد واضح تر از G30 فعلی است. سنت گرایان خوشحال خواهند شد که مشبک کلیوی به طور غیرعادی بزرگ نیست در حالی که چراغ های جلو به دو دسته جداگانه تقسیم نشده اند. با توجه به کالیپرهای ترمز قرمز و اسپویلر درب صندوق، احتمالاً این یک خودروی آزمایشی است که از پکیج M Sport استفاده می کند. در واقع، ما بر این باوریم که نشان “M” در جلوی گلگیرهای جلویی که یک برآمدگی کوچک وجود دارد، در دید آشکار پنهان شده است.

سری 5 بعدی از طراحی جدید درب بی‌ام‌و بهره می‌برد و متوجه خواهید شد که باواریایی‌ها لایه‌ای اضافی برای پنهان کردن پیچ خوردگی هافمایستر قرار داده‌اند. نمونه اولیه بر روی چرخ‌های 19 اینچی با روکش دو رنگ سوار می‌شد و دارای چراغ‌های جلویی متحرک مانند E60 بود که قبلاً به آن اشاره کردیم. با نگاهی به نمای گلگیرهای عقب و درب عقب، چراغ‌های عقب عریض با دو میله برای طراحی متفاوت از آنچه در سری 3 و سری 7 مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسد.

این خودرو در حال شکل گیری به عنوان یک خودروی خوش تیپ و مطمئناً کمتر از 7er جدید است. در داخل، بی‌ام‌و داشبورد را اصلاح می‌کند تا iDrive 8 با دو صفحه نمایش کنار هم قرار بگیرد. نمایشگر بزرگ‌تر که برای سیستم اطلاعات سرگرمی در نظر گرفته شده است، کنترل‌های تهویه مطبوع را یکپارچه می‌کند، به این معنی که کنسول مرکزی پس از برداشتن دکمه‌ها و دکمه‌های سنتی تهویه مطبوع ساده‌تر می‌شود.

سری 5 تورینگ کاربردی تر چند ماه پس از این سدان وارد بازار خواهد شد و به طور گسترده اعتقاد بر این است که این واگن هر دو مدل الکتریکی i5 و M5 با کارایی بالا را دریافت خواهد کرد. ب‌ام‌و همچنین در حال برنامه‌ریزی بدنه سومی است (نه، نه سری 6 گرن توریسمو عجیب) زیرا یک سدان شاسی بلند را منحصراً در چین تولید و به فروش خواهد رساند.

انتظار می رود سدان معمولی سری 5 در ماه های اول سال 2023 بدون موتور V8 عرضه شود زیرا شایعات حاکی از آن است که BMW در حال نابودی M550i است. درعوض، ممکن است M560e را به عنوان یک پلاگین هیبریدی با شش خطی انجام دهد. اگر این درست باشد، M5 تنها راه برای خرید خودروی هشت سیلندر خواهد بود.



منبع