BMW iX M60 Drag Races آئودی RS E-Tron GT در رقابت شدید خودروهای لوکس EV


بی ام و و آئودی هر دو در حال برق رسانی به خط تولید خود هستند. این دو خودروساز مستقر در آلمان در حال ارائه مدل‌های قدرتمند به مصرف‌کنندگان هستند و یک ویدیوی جدید Carwow قدرتمندترین خودروهای برقی برندها – آئودی RS E-Tron GT و BMW iX M60 را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد.

BMW iX M60 دو موتوره 619 اسب بخار (455 کیلووات) و 811 پوند فوت (1100 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. آئودی RS E-Tron GT با تولید 646 اسب بخار (475 کیلووات) قدرت بیشتری تولید می کند. با این حال، آئودی در 612 پوند فوت (830 نیوتن متر) گشتاور کمتری تولید می کند.

مزیت آئودی وزن آن است که در مقایسه با وزن 5696 پوند (2584 کیلوگرم) BMW به 5174 پوند (2347 کیلوگرم) می رسد. بی‌ام‌و باتری بزرگ‌تری نیز دارد – 105 کیلووات ساعت در مقابل 84 کیلووات ساعت آئودی.

BMW در اولین مسابقه برای خارج شدن از خط تلاش کرد. لانچ کنترل SUV به کندی درگیر شد و از همان ابتدا به آئودی برتری زیادی داد که iX نمی توانست آن را ببندد. مسابقه دوم بسیار نزدیکتر بود و BMW شروع بسیار بهتری داشت. با این حال، آئودی توانست در انتها عقب نشینی کند و در بهترین نبرد دو از سه، ابتدا از خط پایان عبور کرد. آئودی مسابقه یک چهارم مایل را در 11.4 ثانیه کامل کرد، در حالی که BMW 11.8 را گرفت.

سپس این دو در یک جفت مسابقه رولینگ – یکی از 30 مایل در ساعت (48 کیلومتر در ساعت) و دیگری از سرعت 50 مایل در ساعت (80 کیلومتر در ساعت) به رقابت پرداختند. بی‌ام‌و در شروع اولین راکت جلو افتاد، اما پیشتازی بود که نمی‌توانست آن را حفظ کند زیرا RS E-Tron GT می‌توانست جلوتر از iX را بگیرد و قبل از عبور آن دو از خط پایان، از iX عبور کند.

مسابقه دوم بین دو خودرو نزدیک‌تر بود و این زوج حتی در بیشتر زمان مسابقه ماندند. با این حال، آئودی یک بار دیگر می‌تواند درست قبل از عبور از خط پایان نیم مایلی جلوتر حرکت کند.

تنها رویدادی که BMW برنده شد تست ترمز بود که یک شوک بود. بی ام و در فاصله کمتری نسبت به آئودی توقف کرد، حتی اگر آئودی سبکتر بود. این سدان شیک ممکن است شاسی بلندهای بزرگ را شکست داده باشد، اما مسابقات نشان می دهد که BMW به لطف پیشرانه الکتریکی خود یک نیروگاه عملکردی است که به تعریف مجدد عملکرد کمک می کند.



منبع