Elite II از همان موتورهای جت جنرال الکتریک هوندا HF120 استفاده می کند. حداکثر سرعت کروز بدون تغییر در 422 گره (486 مایل در ساعت یا 782 کیلومتر در ساعت) است.
در داخل کابین، Elite II در دو طرح رنگ جدید موجود است: اونیکس “greige” با لهجه های چوبی یا خاکستری فولادی با تزئینات مرمری. همچنین الگوهای جدید کف شاه ماهی و تخته چوب سخت وجود دارد. صندلی خدمه با سه اینچ فضای پا اضافی به لطف یک مسیر طولانی در دسترس است.
Elite II ظرفیت سوخت را افزایش داده است که به آن حداکثر برد پروازی 1547 مایل دریایی (1780 مایل یا 2865 کیلومتر) با چهار سرنشین را به جای 1437 مایل دریایی (1654 مایل یا 2661 کیلومتر) برای مدلهای Elite و Elite S میدهد. حداکثر وزن برخاستن به 11100 پوند (5035 کیلوگرم)، در مقابل 10700 پوند (4854 کیلوگرم) برای Elite و 10900 پوند (4944 کیلوگرم) برای Elite S افزایش می یابد. با این حال، فضای ذخیره ترکیبی به 62 فوت مکعب کاهش می یابد. مدل های الیت 66 فوت مکعب را ارائه می دهند.
هوندا ویژگی هایی را به Elite II اضافه می کند که خلبانان را برای پرواز با هواپیما راحت تر می کند. مدل جدید به فرمان کمک می کند که به چرخاندن چرخ دماغه برای تاکسی ساده کمک می کند. اسپویلرهای زمینی خودکار در هنگام فرود یا برخاستن رد شده برای کمک به کاهش سرعت می کشند.
سال گذشته، هوندا کانسپت HondaJet 2600 را به عنوان نمایشی از مدلی با حداکثر برد حتی بیشتر معرفی کرد. می توانست 2625 مایل دریایی (3021 مایل یا 4861 کیلومتر) را طی کند که برای تکمیل یک پرواز بدون توقف و ساحل به ساحل در سراسر ایالات متحده کافی بود. به علاوه، حداکثر سرعت کروز به 450 گره (518 مایل در ساعت یا 833 کیلومتر در ساعت) افزایش یافت.
به گفته این شرکت، Elite با یک سیستم Autothrottle اختیاری در دسترس است که به طور خودکار “مدیریت نیرو را بر اساس ویژگی های پرواز مورد نظر” تنظیم می کند. گزینه Emergency Autoland می تواند بدون دخالت انسان در شرایط اضطراری هواپیما را به طور مستقل فرود بیاورد.
HondaJet Elite II آخرین تکامل هواپیمای هوندا است که می تواند دورتر از قبل پرواز کند و در مواقع اضطراری خود را فرود بیاورد. این شرکت آن را در رنگبندی جدید Black Edition با بدنهای تیره و خطوط قرمز معرفی کرد.