Maserati Project24 در تصاویر جدید بازمی گردد، دو خودروی مشابه وجود نخواهد داشت


MC20 جانشین واقعی MC12 نیست، اما بسیار شبیه به ابرخودروی فراری انزو از اواسط دهه 2000، این خودرو نیز یک مشتق شده برای پیست دارد. Project24 که در اواسط ژوئیه معرفی شد، اکنون به تصاویر تازه ای بازگشته است، البته فقط رندرهایی است و نه عکس های واقعی یک ماشین. با این وجود، پرچمدار مازراتی را با بدنه آیرودینامیک وحشی با درهای پروانه ای رو به آسمان می بینیم.

نمای هوایی باله مرکزی روشن را نشان می دهد که از سقف سقف تا بال عقب کشیده شده است. به ما گفته می شود که دو خودروی مشابه تولید نخواهیم کرد زیرا تمام 62 دستگاهی که برای تولید برنامه ریزی شده اند واقعا منحصر به فرد خواهند بود. مالکان خودروهای خود را از طریق برنامه شخصی‌سازی Fuoriserie پیکربندی خواهند کرد و مازراتی می‌گوید که Project24 قابل تنظیم‌ترین خودروی آن تا به امروز خواهد بود. دستگاه هاردکور که برای جاده‌های عمومی تایید نشده است، در حال حاضر با نام رمز داخلی آن شناخته می‌شود، اما باید در تاریخ بعدی نامی مناسب دریافت کند. باید دید که آیا پسوند Versione Corse را مانند MC12 که فقط برای آهنگ‌ها استفاده می‌کند، خواهد داشت یا خیر.

با عدم رعایت مقررات آلایندگی، مشتق پایین تر از پیکربندی ارتقا یافته موتور Nettuno استفاده می کند. موتور 3.0 لیتری V6 توئین توربو اکنون 740 اسب بخار یا نزدیک به 120 اسب بخار بیشتر از مدل قانونی خیابانی تولید می کند. در حالی که فعلاً صحبتی در مورد گشتاور وجود ندارد، اما احتمالاً از گشتاور 730 نیوتن متر (538 پوند فوت) قابل دسترسی در MC20 با پلاک افزایش یافته است.

با وزن خشک کمتر از 1250 کیلوگرم (2756 پوند)، همچنین بسیار سبک تر از خودروهای جاده ای است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه از بین رفته است زیرا با یک گیربکس شش سرعته مسابقه ای متوالی با شیفترهای پدال جایگزین شده است. مونوکوک و بدنه آن از فیبر کربن به عنوان بخشی از رژیم غذایی ساخته شده است که شامل جلو و پنجره های جانبی Lexan نیز می شود. مخزن سوخت 120 لیتری، کپسول آتش نشانی، چراغ باران و رول کیج همگی توسط FIA تایید شده اند.

سایر تغییرات در مقایسه با MC20 استاندارد شامل چرخ‌های فورجی 18 اینچی مرکزی با لاستیک‌های صاف و ترمزهای تهویه‌دار کربن-سرامیکی Brembo با کالیپرهای مخصوص مسابقه و خنک‌کننده بهبودیافته است. یک صندلی سرنشین در Project24 اختیاری خواهد بود و همچنین دوربین داخل خودرو و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها نیز اختیاری خواهد بود. با هزینه اضافی، مازراتی یک دوربین دید عقب و یک “نمایشگر بهینه سازی عملکرد رانندگی” را وارد می کند.

جزئیات قیمت هنوز فاش نشده است، اما مطمئناً قیمت آن بیشتر از خودروی جاده ای 215995 دلاری خواهد بود.



منبع