گوش دادن به این بی ام و M3 با V10 تعویض شده بهترین کاری است که امروز انجام می دهید



تعویض موتور در جامعه BMW بسیار نادر نیست. ما تعداد زیادی نصب I6، V8، و حتی V10 را دیده‌ایم، و می‌دانیم که پاک‌دوستان چقدر Bimmer با بلوک کوچک Chevy LS در زیر کاپوت را دوست دارند. موردی که در این ویدیو نشان داده شده است تماماً BMW است و با توجه به اندازه آسیاب در مقایسه با ماشینی که در نهایت به آن رسیده است، بسیار زیبا است.

E46 M3 به هیچ وجه خودروی کندی نیست. این خودرو دارای یک موتور 3.2 لیتری شش خطی است – تکامل نهایی موتور S50 – که 338 اسب بخار قدرت و 269 پوند فوت گشتاور تولید می کند. در آن زمان، این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس دستی شش سرعته خودکار معروف Getrag در دسترس بود. در حال حاضر آنقدر مورد احترام است که در زمان جدید آرزو می شد، اما با وجود موتورهای بسیار قوی تر که در اطراف شناور هستند، چرا چند اسب بخار (و سیلندر) بیشتر برای سرگرمی روزانه اضافه نکنید؟

این دقیقا همان کاری است که مالک نمایش داده شده در این ویدیو با M3 مشکی خود انجام داد. خط مستقیم از بین رفته و با یک موتور 5.0 لیتری V10 که از E60 M5 بیرون کشیده شده است، جایگزین شده است. به عنوان یادآوری، این اولین و تنها V10 تولیدی BMW تا به امروز است و در این برنامه، 500 اسب بخار قدرت و 384 پوند فوت گشتاور را به صورت کارخانه ای ارائه می دهد. مسلما بهترین بخش معادله این است که واحد به یک گیربکس دوکلاچه منبع E92 متصل است.

چند حالت کوچک، از جمله نقشه موتور جدید، خروجی حدود 520 اسب بخار را برای این M3 خاص به همراه دارد. پس از معرفی کوتاه، کوپه مشکی برای یک دور در اطراف نوربرگ رینگ گرفته می شود. و به جرات می گوییم، درست از همان ابتدا، این یک سواری کاملا دیوانه کننده است. علاوه بر اینکه بسیار سریع است – می‌توانیم ببینیم که به راحتی از برخی خودروهای عملکردی قابل توجه پیشی می‌گیرد – همچنین کاملاً باورنکردنی به نظر می‌رسد.

این اولین پروژه BMW V10 نیست که ما شاهد آن هستیم. مبادا واگن M5 ردیفی را فراموش کنیم که دارای موتور 10 ریه با گیربکس دستی است. و در نوامبر 2022 یک M3 زیبا (E30) با نسخه ارتقا یافته 625 اسب بخاری V10 M5 وجود داشت.



منبع