تویوتا باتری‌های هیبریدی قدیمی را برای استفاده در خودروهای جدید بازیافت می‌کند


تویوتا در یک حرکت جدید به سمت دستیابی به چرخش در اکوسیستم باتری، با مواد Redwood به نیروها پیوسته تا توافقنامه بازیافت موجود خود را تقویت کند. هدف این همکاری ایجاد مسیرهای پایدار برای دفع باتری های خودرو از وسایل نقلیه برقی تویوتا است که به پایان عمر عملیاتی خود رسیده اند.

به عبارت ساده، باتری پریوس قدیمی شما می تواند در Crown Signia برقی جدید شما استفاده شود. یا حداقل بخش هایی از آن. با گسترش شراکت موجود، تویوتا اکنون فویل مس کاتدی و آند را از فعالیت‌های بازیافت Redwood تهیه می‌کند و به تولید باتری خودروی آینده خود کمک می‌کند. این مشارکت در ابتدا سال گذشته اعلام شد.

این سازنده ژاپنی رشد نیازهای بازیافت باتری خودروهای خود را پیش بینی می کند، به ویژه با نزدیک شدن به پایان چرخه عمر بیشتر خودروهای برقی خود، از جمله مدل های نسل اول پریوس که بیش از دو دهه پیش معرفی شدند. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از ناوگان بازنشسته تویوتا در کالیفرنیا واقع شده است، بسیاری از این خودروها ممکن است به کارخانه بازیافت Redwood نوادا ختم شوند. انتظار می‌رود اکوسیستم جدیدی که این دو شرکت در حال شکل‌گیری هستند، در سال‌های آینده حدود 5 میلیون واحد عملیاتی را بازیافت، تولید مجدد و تغییر کاربری دهد.

این همکاری بخشی از اهداف بلندپروازانه پایداری تویوتا است. غول خودروسازی قصد دارد تا سال 2035 به بی‌طرفی کربن برای فعالیت‌های جهانی خود دست یابد و تا سال 2050 وضعیت مشابهی را برای خودروهای خود گسترش دهد. بخش جدایی‌ناپذیر این طرح – حداقل در آمریکای شمالی – استفاده از مواد بازیافتی در تولید باتری‌های آینده در تویوتا است. تولید باتری، کارولینای شمالی (TBMNC)، قرار است در سال 2025 عملیاتی شود.

Redwood Materials، به نوبه خود، در حال گسترش تأسیسات نوادای شمالی خود است و در دومین پردیس مواد باتری خود در خارج از چارلستون، کارولینای جنوبی، پیشرفت می کند. هدف این شرکت بازیافت، پالایش و تولید مواد باتری است که مقیاس تولید سالانه 100 گیگاوات ساعت را هدف قرار داده است. همانطور که در قرارداد ذکر شده است، Redwood موادی را با حداقل 20 درصد نیکل بازیافتی، 20 درصد لیتیوم بازیافتی و 50 درصد کبالت بازیافتی برای تولید کاتد، همراه با تمرکز بر مس بازیافتی برای فویل مس آند، ارائه خواهد کرد.



منبع