این سدان‌های نیسان جدید، شکست خوبی از جنون SUV هستند


نمایشگاه خودرو چین 2024 در پکن در حال برگزاری است و خوشحال خواهید شد که بدانید همه چیز مربوط به کراس اوورها و SUV ها نیست. پس از اینکه مزدا از خودروی جدید 6 الکتریکی با دیفرانسیل عقب رونمایی کرد، نیسان با یک جفت سدان خاص خود به بازار آمد. Epoch کاملا برقی است در حالی که Evo یک پلاگین هیبریدی است و قطعاً یک سدان رالی میتسوبیشی نیست.

این سدان ها که با همکاری شریک محلی دانگ فنگ موتور ساخته شده اند، به عنوان کانسپت تلقی می شوند اما وارد مرحله تولید خواهند شد. در طول کنفرانس مطبوعاتی، مدیرعامل نیسان، ماکوتو اوچیدا گفت که آنها “بسیار به واقعیت نزدیک هستند” زیرا توسعه از قبل آغاز شده است. برنامه این است که Epoch ظرف یک سال به فروش برسد در حالی که Evo بعداً به فروش خواهد رسید.

به نظر می رسد که سدان ها از نظر اندازه شبیه به هم هستند، اما ما می گوییم که Evo طراحی جسورانه تری با خط سقف نازک و درییر زیباتر دارد. نیسان تنها فضای داخلی Evo را به نمایش می‌گذارد که رویکردی مینیمالیستی شبیه به تسلا را با قرار دادن همه کنترل‌ها در یک صفحه نمایش تبلت‌مانند بزرگ نشان می‌دهد. برخلاف مدل 3، هنوز یک دسته ابزار دیجیتال وجود دارد که به نظر می رسد کمی بزرگتر از استاندارد صنعتی است.

به گفته نیسان، علیرغم نام Evo که یادآور سدان‌های پرفورمنس است، خودرویی است «برای تعطیلات آخر هفته و ایجاد لحظاتی خاص برای کل خانواده». با توجه به اینکه خودروسازان فعال در چین همچنان سدان های زیادی را در بخش های مختلف عرضه می کنند، این دو مدل در بازاری شلوغ با هم مبارزه خواهند کرد. فولکس واگن پاسات پرو جدید یک نمونه مناسب است زیرا هیچ بازار دیگری این سدان را دریافت نمی کند.

البته نیسان نمی‌توانست این فرصت را از دست بدهد تا چند SUV را نیز در نمایشگاه خودرو چین به نمایش بگذارد. Epic الکتریکی و پلاگین هیبریدی Era از همان زبان طراحی دو سدان پیروی می کنند و قرار است طی سه سال آینده وارد بازار شوند. Epic دارای شارژ دو طرفه است در حالی که Era دارای سیستم تعلیق بادی، صندلی‌های با جاذبه صفر و سیستم چهار چرخ متحرک است.



منبع