جنرال موتورز یک دعوای دسته جمعی را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا به دلیل نقص های ادعایی در LC9 Vortec 5300 V8 شکست داد. هیئت منصفه این خودروساز را به پرداخت 102.6 میلیون دلار به مشتریان آسیب دیده محکوم کرد.
به طور خاص، این کت و شلوار کامیونها و شاسیبلندهای با این موتور را از سالهای مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برای مالکان در کالیفرنیا، کارولینای شمالی و آیداهو پوشش میدهد. بر اساس گزارش، حدود 38000 نفر بخشی از پرونده کلاسی هستند اخبار خودرو. هر یک از آنها می تواند 2700 دلار دریافت کند.
روند قانونی این پرونده هنوز به پایان نرسیده است. یکی از سخنگویان جنرال موتورز به Motor1.com گفت:
ما معتقد نیستیم که حکم با شواهد تأیید شده است. اگر دادگاه اجازه داد حکم به قوت خود باقی بماند، ما قصد داریم پس از محاکمه به دنبال تخفیف باشیم و درخواست تجدید نظر را پیگیری کنیم.
وکلای دادگستری این پرونده را در اواخر سال 2016 تشکیل دادند. ادعا شد که مشکل در رینگ های پیستون منجر به مصرف بیش از حد روغن و آسیب احتمالی به نیروگاه، از جمله خرابی احتمالی شده است.
به گفته وکلایی که شکایت کلاسی را مطرح کردند، جنرال موتورز در سال 2010 راه حل هایی را برای مشکل ادعایی پیشنهاد کرد، اما آنها کمکی نکردند. همچنین ظاهراً تغییراتی در طراحی اجزای نیروگاه در سال 2011 وجود داشت. وکلای شرکت این را به عنوان مدرکی دال بر آگاهی خودروساز از این موضوع ذکر کردند.
من به طور استثنایی به تیم آزمایشی خود به دلیل آماده سازی خستگی ناپذیر و حمایت تهاجمی خود افتخار می کنم. [sic] کریستوفر استومباو، وکیل اصلی پرونده و یکی از شرکای دی سلو لویت، در بیانیه ای از این شرکت گفت.
این شرکت حقوقی خاطرنشان میکند که به ندرت پیش میآید که یک دادخواست کلاسی در صنعت خودرو به رأی هیئت منصفه برسد. بر اساس Motor1.com’گزارش قبلی، به نظر می رسد که این مورد است. به عنوان مثال، دایملر با توافقی در سال 2020 موافقت کرد که میلیاردها دلار برای پایان دادن به پرونده های آژانس حفاظت از محیط زیست، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، وزارت دادگستری ایالات متحده، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده و یک دعوی حقوقی دسته جمعی پرداخت کرد.