لوتوس اویجا ایکس رکورد سریع ترین خودرو را در پیست نوربرگ رینگ دارد


آن لوتوس اویجا ایکس وحشی را که سال گذشته در نوربرگ رینگ در حال آزمایش دیدیم، به خاطر دارید؟ الان بالاخره اومده این هیولای برقی یک نسخه منحصر به فرد از این هایپرکار است که دارای رکوردی بسیار خاص است – سریعترین وسیله نقلیه در اطراف نوردشلایف با شاسی یک خودروی تولیدی. اجازه دهید توضیح دهیم.

این دور را در 6 دقیقه و 24 ثانیه یا 11 ثانیه کمتر از مرسدس AMG One طی کرد. این ماشین با موتور F1 سریع‌ترین خودروی قانونی خیابانی است که تا کنون در اطراف رینگ وجود دارد. با این حال، لوتوس اویجا ایکس به طور کلی سریع‌ترین خودرویی نیست که یک دور از جهنم سبز را کامل می‌کند. فولکس واگن ID.R 6:05 طول کشید در حالی که Porsche 919 Hybrid Evo با سرعت باورنکردنی 5:19 شکست ناپذیر باقی مانده است.

چون نه شناسنامه. R و نه 919 Hybrid Evo هیچ ارتباطی با مدل های تولیدی ندارند، لوتوس می تواند در مورد عملکرد Evija X به خود ببالد. شایان ذکر است که خودروی دیگری از لوتوس فراتر از این دو خودرو سریعتر وجود داشته است. در سال 1983، استفان بلوف 956 را به دور 6:11 رساند. در همان سال و با همان ماشین، یوخن ماس 6:16 از خط پایان گذشت.

Evija X احتمالاً به پیست نوربرگ رینگ بازمی‌گردد و سعی می‌کند چند ثانیه از زمان دور قبل چشمگیر خود را کاهش دهد. عملکردی که در اکتبر 2023 به دست آورد در مسیر مرطوبی قرار داشت، بنابراین جای بهبود وجود دارد. لوتوس می گوید ما باید “این فضا را تماشا کنیم” با توجه به زمان بالقوه بهتر.

جدا از هوای دیوانه با بال عظیم، خودروی پیست دارای لکه های پیرلی همراه با دمپرهای جدید و ترمزهای فیبر کربنی است. در زیر پوست همان وان فیبر کربن و چهار موتور با 2011 اسب بخار قدرت و 1257 پوند فوت گشتاور که در خیابان قانونی Evija یافت می شود. چهار موتور الکتریکی آب خود را از یک بسته باتری نسبتاً کوچک 70 کیلووات ساعتی که در وسط پشت صندلی ها نصب شده است، می گیرند.

لوتوس شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت را در کمتر از سه ثانیه و همچنین شتاب 62 تا 124 مایل در ساعت را در کمتر از سه ثانیه نشان می دهد. گفته می شود سرعت 124 مایل در ساعت تا 186 مایل در ساعت کمتر از چهار ثانیه طول می کشد. به طور مسطح، خودروی جاده به صورت الکترونیکی در سرعت 218 مایل در ساعت بسته شده است. خودروی جاده‌ای Evija پس از گذشت سال‌ها از عرضه خود وارد تولید شده است و تنها 130 دستگاه از آن مونتاژ خواهد شد.



منبع