مزدا6 جدید یک سدان برقی دیفرانسیل عقب است


مزدا 6 را در سال 2021 از خط تولید خود در ایالات متحده حذف کرد، قبل از اینکه سال گذشته در بریتانیا و چند ماه پیش در ژاپن از خط تولید خارج شود. با این حال، سدان/واگن سایز متوسط ​​همچنان در اروپا و سایر بازارها به فروش می رسد. در چین، بالاخره یک 6 جدید وجود دارد، اما ربطی به مدل قدیمی که از سال 2012 وجود داشته، ندارد.

به EZ-6 سلام کنید. این سدان شیک که توسط سرمایه‌گذاری مشترک چانگان مزدا توسعه یافته است، در طعم‌های کاملاً الکتریکی و هیبریدی پلاگین عرضه می‌شود. این زبان طراحی Kodo را که همه ما دوست داریم، می پذیرد، اما با جلوپنجره نیمه روشن و دستگیره های درهای بازشو. ما برخی از ویژگی های جگوار را در چراغ های عقب و شاید چراغ های جلو می بینیم. بالای آن نوار نوری در پشت، اسپویلر فعالی است که انتظار نداشتیم در یک سدان ببینیم.

مزدا EZ-6 که روی چرخ‌های 19 اینچی هوا قرار دارد، سقف شیشه‌ای پانوراما بزرگ و درهای بدون قاب دارد. گزارش‌ها از چین نشان می‌دهند که این سدان هیبریدی برقی/پلاگین بر اساس Changan Shenlan SL03 ساخته شده است اما با فضای داخلی جذاب‌تر به بازار عرضه شده است. به نظر می رسد کابین با محصولات مزدا که در سطح جهانی فروخته می شوند، اشتراک چندانی نداشته باشد، که این ارتباط چینی را توضیح می دهد. به نظر می رسد مکان خوبی برای حضور در آن باشد، و آن کنسول مرکزی تمام قد “شناور” جالب است.

برخی از مشخصات فنی اولیه برای همراهی با این تصاویر رسمی وجود دارد. مزدا EZ-6 به عنوان یک مدل برقی دارای تنظیمات دیفرانسیل عقب است. دارای توزیع کامل وزن 50:50 و سیستم تعلیق چند پیوندی عقب است. بسته باتری نامشخص برای برد 373 مایلی در چرخه تست خودروی سبک چین (CLTC) مناسب است. پلاگین هیبریدی می تواند 621 مایل را قبل از تمام شدن بنزین و آب باتری بپیماید.

در مورد اندازه، طول آن 193.7 اینچ، عرض 74.4 اینچ و ارتفاع آن 58.4 اینچ است. این باعث می شود کمی بزرگتر از 6 قدیمی باشد. مزدا قبلاً جایگزینی 6 را که همه می شناسیم با یک نسل جدید در پلت فرم RWD این شرکت با موتورهای شش خطی رد کرده است. در حال حاضر، این معماری منحصراً توسط چهار SUV استفاده می شود: CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90.

در مورد EZ-6، پس از عرضه عمومی این خودرو در نمایشگاه خودروی پکن، در چین به فروش خواهد رسید. بعید است که سدان سایز متوسط ​​هیبریدی برقی/پلاگین به بازارهای دیگر صادر شود.



منبع