نمونه اولیه مسابقه استون مارتین والکری که در لمانز 2025 عرضه می شود


استون مارتین قرار است بار دیگر تاریخ ساز شود. این شرکت اعلام می‌کند که نسخه‌ی اولیه‌ی مسابقه‌ای از ابرخودروی نهایی خود، والکری، وارد رقابت‌های معتبر 24 ساعته لمانز در سال 2025 خواهد شد. قلب مسابقه (HoR).

حداقل یک خودروی مسابقه ای والکری توسط سازنده وارد کلاس هایپرکار در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA (WEC) و مسابقات قهرمانی خودروهای ورزشی IMSA WeatherTech (IMSA) خواهد شد که از سال 2025 شروع می شود. از معتبرترین رویدادهای مسابقات اتومبیل رانی: 24 ساعت لمانز، رولکس 24 در دیتونا و 12 ساعت سبرینگ.

لارنس استرول، رئیس اجرایی استون مارتین، گفت: “عملکرد رگ حیات هر کاری است که ما در استون مارتین انجام می دهیم، و موتوراسپرت بیان نهایی این تعالی است. ما از همان روزهای اولیه در Le Mans حضور داشتیم. و از طریق آن تلاش‌های باشکوه موفق شدیم در سال 1959 لمانز و 19 بار در کلاس خود در 95 سال گذشته قهرمان شویم. اکنون به صحنه اولین پیروزی‌ها بازگشته‌ایم که هدف آن نوشتن تاریخ جدید با یک نمونه اولیه مسابقه‌ای الهام گرفته از سریع‌ترین خودروی تولیدی است. استون مارتین تا به حال ساخته است.»

Valkyrie که برای مسابقات استقامتی بهینه شده است، دارای شاسی فیبر کربنی است و از نسخه اصلاح شده موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی ساخته شده توسط Cosworth که در والکری قانونی جاده ای که 1000 اسب بخار نیرو تولید می کند، استفاده می کند. این واحد قدرت برای برآورده کردن الزامات سخت کلاس هایپرکار و تحمل سختی‌های مسابقات سطح بالا و مسافت‌های طولانی بیشتر ارتقا خواهد یافت. با این حال، برخلاف والکری مخصوص جاده، خودروی مسابقه‌ای سیستم هیبریدی باتری-الکتریکی را حذف می‌کند و تنها بر روی آزاد کردن قدرت احتراق خام V12 در پیست تمرکز می‌کند.

پس از تایید، تیم Heart of Racing برنامه‌های مسابقه‌ای استون مارتین را در مسابقات قهرمانی WEC و IMSA رهبری خواهد کرد. این یک نقطه عطف مهم است زیرا ماشین مسابقه ای والکری اولین هایپرخودروی اصیل خواهد بود که در هر دو مسابقات قهرمانی معتبر شرکت می کند. علاوه بر این، این خودرو در میان رقبای خود به تنهایی می ایستد و منشاء خود را به یک خودروی تولیدی موجود می رساند.

ما قبلاً Valkyrie را در مسیرهایی از جمله مدارهای Laguna Seca و Hockenheimring دیده‌ایم و می‌دانیم که توانایی بالایی دارد. ما همچنین می دانیم که استون مارتین می خواهد که هایپرکار خود رانده شود نه اینکه فقط به عنوان یک ملکه گاراژ در گاراژهای کنترل آب و هوا بنشیند.



منبع