پرپشت کردن ابرو در یک هفته، راهکار های خانگی برای پرپشت شدن ابرو ها پذیرش۲۴

سپس ابروهای خود را به‌آرامی با آن دستمال ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید. زرده تخم مرغ همچنین به عنوانی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین به شمار می‌رود که این ماده به رشد ابرو کمک زیادی می‌کند. اگر شما از زرده تخم مرغ به مدت ۲ بار در هفته استفاده کنید، در مدت زمان کمتری شاهد نتایج مثبت خواهید بود. از آن‌جایی که پیاز بوی نامطبوعی دارد و باعث سوزش چشم می‌شود، بهتر است هنگام استفاده از آن آب لیمو را با آب پیاز مخلوط کنید تا تمام بوی بد و سوزش پیاز را از بین ببرد. روش پرپشت کردن ابرو با استفاده از روغن نارگیل به این صورت است که یک دستمال پنبه‌ای را کاملا در روغن نارگیل فرو می‌برید و ابروهای خود را با آن ماساژ می‌دهید.

ویتامین K اکسیژن رسانی را افزایش داده، مواد مغذی مورد نیاز برای احیای رشد مو و تقویت ریشه آن را فراهم می‌کند. این ویتامین جریان خون را به کار می‌اندازد و با جلوگیری از انعقاد خود، از ریختن موها جلوگیری می‌کند. همانگونه که عنوان کردیم برای تقویت ابرو می‌توانید از روغن های طبیعی مختلفی کمک بگیرید. در کنار روغن کرچک که به عنوان بهترین محصول برای تقویت ابرو شناخته می شود، بهره گیری از خواص شگفت انگیز روغن نارگیل را نیز فراموش نکنید.

اگر ریزش موهای ابرو با علائم دیگری مانند طاسی، ضایعات یا زخم در ناحیه آسیب‌دیده همراه باشد، بهتر است فوراً به دنبال مداخله پزشکی باشید تا احتمال وجود هرگونه بیماری زمینه‌ای جدی را رد کنید. فکر نکنم کسی باشد که از ماساژ گرفتن حس خوبی پیدا نکند و به‌طور کلی ماساژ دادن برای همه بدن به‌خصوص برای پوست صورت که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، بسیار مفید است. البته ماساژ دادن صورت فقط به پوست این ناحیه کمک نمی‌کند بلکه برای رشد بهتر مو‌ها هم موثر است؛ البته برای ماساژ دادن، باید کاربلد باشید تا نتیجه خوبی بگیرید. اگر هم به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان ریخته، احتمالا به این زودی‌ها رشد نخواهد کرد و حتی شاید نیاز به راهکار‌های درمانی باشد. ریزش ابرو براثر استرس هم، ابتدا نیاز به ریشه‌یابی استرس دارد تا با رفع علت استرس، فشار از روی فرد برداشته شده و دوباره ابرو‌ها رشد عادی خود را از سر بگیرند.

در این میان ممکن است برخی از راهکارهای روش خانگی برای پرپشت کردن ابروها نادرست باشند و عوارضی را به دنبال داشته، یا این که هیچ تاثیر مثبتی به جا نگذارند. در ادامه این نوشتار 5 روش خانگی برای پرپشت کردن ابروها به شما معرفی می‌شوند که نتیجه‌ای تضمینی دارند و برای کلیه افراد توضیه شده اند. برای پرپشت شدن ابرو شما همچنین می توانید چند قطره از عسل طبیعی را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی ابروها قرار دهید.

ژل را بر روی ابروی خود ماساژ داده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه باقی بماند. بنابراین بسیاری از این عواملی که منجر به ریزش ابروهای شما شده‌اند با تغییر سبک زندگی و مصرف انواع ویتامین‌‍ها، پروتئین، غلات و آب کافی قابل درمان هستند. پس با رعایت این موارد و استفاده از روش‌های طبیعی برای حفظ سلامت موهای ابرو خود تلاش کنید. از آنجا که روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی و ویتامین های اساسی است، به تغذیه مو و فولیکول ها کمک می کند. همچنین برای ترمیم و جلوگیری از آسیب رسیدن به مو بسیار مفید است.

در این بین علاوه بر مصرف غذاهایی مانند موز، غلات، مارچوبه، ذرت، سویا و سیب زمینی می توانید از انواع مکمل های ویتامین b نیز کمک بگیرید. به همراه این موارد، تامین اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین مورد نیاز بدن نیز نقش موثری در تقویت ابرو می گذارند. این روغن بیشتر برای خاصیت آرامبخش و ضد استرس خود شناخته شده؛ اما به طور همزمان از ریزش مو جلوگیری می‌کند و تقویت کننده و قوام دهنده ریشه و تار ابرو است. یک تحقیق در سال 2016 بر موش‌ها نشان داده که روغن اسطوخودوس میزان و سرعت رشد موهای آن‌ها را افزایش داده و سبب افزایش ضخامت آن‌ها شده است. شیر به طور طبیعی فواید زیادی دارد، دقیقاً به همین دلیل است که از آن در محصولات مختلف مراقبت از پوست استفاده می‌شود. شیر حاوی پروتئین و مواد مغذی است که می تواند مو را از ریشه خارج کند و به تقویت ابرو کمک کند.

بنابراین قبل از استفاده از این روغن برای ابروها، ابتدا مقدار خیلی کمی از آن را روی دستان خود بمالید تا مطمئن شوید پوستتان حساسیتی به آن نشان نخواهد داد. روغن معدنی موجود در وازلین به نرم کردن ابروها کمک می‌کند و باعث نرم و براق شدن آنها می‌شود. بعد از مالیدن محصول روی ابروها، می‌توانید آنها را شانه کنید و به شکل دلخواه حالت دهید. وازلین از روغن‌های مینرال و موم (ژله‌ی پترولیوم) ساخته شده است.

سپس از یک قلموی تمیز استفاده کرده و این محلول را روی محل رویش ابروهای خود بکشید. بهتر است بگذارید این محلول چند ساعت روی ابروهای شما باقی بماند. اثرگذاری آن فوق العاده بوده و پس از مدتی نه چندان طولانی، متوجه تغییرات قابل توجهی در رشد ابروهای خود خواهید شد. شما می توانید از سرم ها و محلول های تقویت مژه و ابرو برای کمک به رشد مجدد ابروها و جلوگیری از ریزش آن ها استفاده کنید. این همان تکنیکی است که گفتیم برای افرادی که رفته رفته سال های بالاتری از عمر خود را تجربه می کنند، به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از ریزش ابروها و کم پشتی آن ها، در نظر گرفته می شود.

لوسیون‌ها و کرم‌ها باعث بسته شدن روزنه فولیکول‌های مو می‌شوند که این امر در نتیجه می‌تواند از تنفس طبیعی مو جلوگیری کند و مو دیگر نتواند به شکل سالم رشد کند و طول زیادی داشته باشد. به این منظور ابتدا چند قطره از روغن کرچک را با استفاده از نوک انگشت خود روی ابرو قرار دهید و آن را ماساژ دهید. سپس ابروهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه به همین حالت چرب نگه دارید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، آن را با آرایش پاک کن پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. قرارگرفتن در موقعیت‌های استرس زا و افزایش اضطراب، باعث بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول می‌شود. نوسانات این هورمون می‌تواند منجر به ریزش ابروها و مژه‌ها شود. البته این نوع ریزش فقط به مژه و ابرو محدود نیست و حتی ممکن است موهای سر شما شروع به ریزش کنند.

البته هنگام حذف موهای زائد در اطراف پلک‌ و چشم‌ها دقت داشته باشید که موهای خط اصلی ابروها را از بین نبرید. چرا که بخش زیرین ابروها نسبتا رشد کمتری نسبت به موهای زائد دارند و گاهی ممکن است تا مدت‌ها از رویش مجدد آنها محروم شوید. پس برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا روش‌های طبیعی زیر را انجام دهید.