این مرسدس بنز 190E Evo II برای قرن بیست و یکم است


ما ریستومودهای زیادی بر اساس مدل های پورشه و بی ام و دیده ایم. به دلایل ناشناخته، به نظر نمی رسد مرسدس بنز برای شرکت های تیونینگ متمرکز بر restomod جذاب باشد، اما در نهایت، یک پروژه به روز رسانی مناسب برای یکی از معروف ترین مدل های این خودروساز از گذشته وجود دارد. مرسدس 190E Evo II در قالب مدرنیزه شده توسط شرکت موتوراسپرت و مهندسی آلمان HWA مجدداً عرضه خواهد شد.

بیایید ابتدا با کمی تاریخ شروع کنیم. زمانی که مرسدس تصمیم گرفت با 190E در DTM مسابقه دهد، مجبور شد سری همولوگاسیون را راه اندازی کند و اینگونه بود که مدل 190E Evo I متولد شد. در مارس 1990، نسخه ارتقا یافته این سدان اسپرت عرضه شد و تمامی 502 دستگاهی که برای تولید برنامه ریزی شده بودند، قبل از رونمایی از این خودرو به فروش رفتند. این خودروها این روزها بسیار نادر هستند، اما HWA اکنون در حال کار بر روی یک نسخه جدید از 100 دستگاه است که به شدت مدرن شده اند.

این شرکت نمی‌گوید که آیا از خودروهای موجود برای پروژه restomod خود استفاده می‌کند یا خیر، اما با توجه به اینکه یافتن یک مورد برای فروش تقریبا غیرممکن است، بعید به نظر می‌رسد. HWA می گوید که “تفسیری خشمگین” از افسانه مجهز به “فناوری های پیشرفته” خواهد ساخت. تولید تنها به 100 نمونه محدود خواهد شد و تا اواخر سال 2025 آغاز نخواهد شد.

190 Evo II اصلی از یک موتور 2.5 لیتری با حداکثر توان 232 اسب بخار در 7200 دور در دقیقه و 181 پوند فوت گشتاور در 5000 دور در دقیقه استفاده می کرد که آن را به قوی ترین عضو خانواده 190E تبدیل می کرد. متأسفانه HWA در حال حاضر مشخصات دقیقی برای مدل ارتقا یافته خود ندارد. تغییرات اساسی در پیشرانه، شاسی، ترمز، آیرودینامیک و ایمنی در حال رخ دادن است. طرح های اولیه از Evo II دوباره متولد شده، یک سدان اسپرت با بازطراحی ملایم با بال غول پیکر در پشت را نشان می دهد.

درست مانند خودروی اصلی که در زمان جدید بسیار گران بود، سدان عملکرد مدرن ارزان قیمت نخواهد بود. HWA می گوید که قیمت اولیه 714,000 یورو بدون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود که با نرخ های فعلی تبدیل به حدود 780,500 دلار می شود. این شرکت آلمانی در حال حاضر روی همکاری با Curated، یک شرکت restomod مستقر در ایالات متحده، کار می کند که به HWA در توسعه و تولید 190E Evo II برای دوران مدرن کمک می کند.



منبع