خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر با قیمت مناسب بروزکالا

البته این را هم باید بگوییم که قیمت پاورهای غیرماژولار به طور نسبی کمتر از پاورهای همتراز خود از بین پاورهای نیمه‌ماژولار و ماژولار است. فقط در پاورهای ATX نسخه 3.0 وجود دارد و در حال حاضر تنها برای تامین توان مورد نیاز کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمند GeForce RTX 4090‌ شرکت انویدیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک کابل 12VHPWR می‌تواند تا 600 وات توان را منتقل کند لیکن اینکه چه مقدار توان از پاور دریافت می‌کند به نوع و مدل پاور بستگی دارد و می‌تواند یکی از مقادیر 150، 300، 450 یا 600 وات هم باشد (در صفحه مشخصات پاور حتما به آن اشاره می‌شود). شایان ذکر است که کابل‌های 12VHPWR فعلا فقط به عنوان یک گزینه در پاورهای ماژولار مطرحند. در پاورهای نیمه‌ماژولار تا حدودی انتخاب به عهده خود کاربر گذاشته شده تا کابل‌های موردنیازش را خودش انتخاب کند.

  • افزایش زمان ضبط دیسک های نوری توسط درایو نوری که یکی از مهمترین دلایل کاهش ولتاژ توسط پاور است افزایش دمای بیش از حد پردازنده که یکی از نشانه های عدم تامین توان مناسب برای فعالیت پردازنده است .
  • با بازدید از وبسایت بروزکالا علاوه بر اینکه در مورد انواع منبع تغذیه، مشخصات فنی، ظاهری و قیمت روز پاور کامپیوتر مطلع خواهید شد، بلکه می توانید از مزایای دیگر فروشگاه اینترنتی بروزکالا نیز استفاده کنید.
  • اگر خروج گرما به طور مناسب صورت نگیرد، تغییر در ولتاژهای خروجی پیش می آید، دمای قطعات دیگری که در کیس وجود دارند بالا می رود؛ عمر آنها کاهش می یابد و عملکرد سیستم نیز خوب نخواهد بود.
  • دلیل دوم آن است که اگر توان پاور دقیقا با توان مصرفی قطعات کامپیوتر یکی باشد که البته معمولا هم این اتفاق نمی‌افتد در این صورت فشار زیادی به پاور وارد شده و نه تنها در کارکرد آن اختلال ایجاد خواهد کرد بلکه از عمر مفید آن هم خواهد کاست.
  • این حالت بیشتر به درد کاربرانی می‌خورد که خنک‌سازی پاور کامپیوترشان و عمر بیشتر آن برایشان مهم‌تر از صدایی است که فن پاور تولید می‌کند.
  • این سیم همیشه جریان را منتقل می‌کند؛ زیرا در حقیقت کامپیوتر هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و حتی زمانی که کامپیوتر را کاملاً خاموش یا به‌اصطلاح شات‌دان می‌کنید، مادربرد باز هم نیروی موردنیاز برای فعالیت سیم استندبای را تأمین می‌کند.

برند کولر مستر میزان ولتاژ ریپل پاورهای خود را به‌صورت دقیق بیان نمی‌کند؛ اما یک تحلیل نشان داده در هنگام تولید ولتاژ ۱۲ ولت در پاورهای این برند، میزان ولتاژ ریپل ۰.۰۴۲ یا به‌بیان‌دیگر ۴۲ میلی ولت است. سازندگان پاور می‌توانند هزینه تولید این قسمت را نیز کاهش دهند؛ البته هرچقدر قطعات ارزان‌تری در این قسمت استفاده شود، راندمان تبدیل جریان AC به DC کمتر و تولید حرارت در حین انجام این کار بیشتر می‌شود. درصورتی‌که ولتاژ ورودی ۱۷۰ ولت باشد، یکسوساز پل آن را به جریان DC با ولتاژ ۱۷۰ ولت تبدیل می‌کند. قطعات دایره‌ای شکل سبزرنگ که به شکل حلقه هستند و سیم‌های مسی دور آن‌ها پیچیده شده است، القاگر نام دارند (زمانی که القاگرها با این روش مورداستفاده قرار می‌گیرند، چوک یا خفه‌کن نیز نامیده می‌شوند). القاگرها انرژی الکتریکی را در میدان مغناطیسی ذخیره می‌کنند؛ اما این میدان مغناطیسی در ولتاژی که نیرو را تأمین می‌کند، عقب‌نشینی می‌کند؛ بنابراین افزایش ناگهانی ولتاژ باعث کاهش شدت نیروی میدان مغناطیسی می‌شود و نیروی جریان بیش از نیروی میدان مغناطیسی می‌شود.

Power FSP Hydro PTM PRO 1200W پاور اف اس پی

هر چقدر توان پاور بیشتر و درجه استاندارد 80 PLUS آن بالاتر باشد و همچنین از امکانات مختلفی همچون امکان تعیین چرخش سرعت فن پاور در آن استفاده شده باشد یا اصلا پاور بدون فن باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. قیمت پاورهای ماژولار به طور نسبی از پاورهای نیمه‌ماژولار و مخصوصا غیرماژولار بیشتر است. همانطور که از اسمش پیداست این کابل، توان مورد نیاز پردازنده اصلی کامپیوتر را فراهم می‌کند و می‌تواند چهار پینی یا هشت پینی باشد. پاورهایی که کابل پردازنده آنها چهار پینی است معمولا پاورهایی با توان کمترند که برای تامین برق مادربوردهای رده‌پایین‌تر طراحی شده‌اند.

پاور کولر مستر Cooler Master

اما در لپ تاپ های امروزی سیستم هوشمندی وجود دارد که زمانی که لپ تاپ شما به برق مستقیم متصل است به طور همزمان هم باتری شما شارژ شده و همچنین شما با استفاده از برق مستقیم به انجام کارهایتان می پردازید. ولتاژ پیوسته و حداکثر ولتاژ براساس آزمایشاتی که توسط سازنده انجام می‌شود؛ تعریف می‌شوند. ولتاژ پیوسته نشان می‌دهد که این پاور بدون وقفه و به طور مداوم ۵۰۰ وات را ارائه می‌دهد. حداکثر ولتاژ نشان می‌دهد که حداکثر توانی که این پاور تحویل می‌دهد، ۵۰۰ وات است. پس باید هنگام خرید بررسی کنید که میزان وات ارائه شده به معنای ولتاژ پیوسته است یا حداکثر ولتاژ.

این تبدیل در واقع همان توانی را که پاور به 20 پین می‌دهد بین 24 پین تقسیم می‌کند. تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که با این کار قرار نیست توان پاور افزایش پیدا کند بلکه فقط توان آن بین 24 پین پخش می‌شود. اما اگر کاربری شما از کامپیوتر، گیمینگ یا اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی و مهندسی است در این صورت کامپیوترتان باید حداقل دارای پردازنده اصلی و کارت گرافیک قوی باشد و همین طور که می‌دانید این دو قطعه و به خصوص کارت گرافیک اگر قوی باشند مصرف بیشتری هم دارند و لذا به پاوری با توان بیشتر نیاز است. پاوری که توان آن بین 700 تا 800 وات باشد برای چنین کاربری‌هایی مناسب است.

منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدل GP480A-EUD ا Green GP480A-EUD Computer Power Supply