فولکس واگن از رنو می خواهد که به توسعه خودروهای برقی ارزان کمک کند


هنگامی که فولکس واگن ID.2all را به عنوان یک خودروی الکتریکی آینده با قیمت کمتر از 25000 یورو (27000 دلار) رونمایی کرد، همچنین یک خودروی برقی ارزان‌تر را نیز معرفی کرد. طرح‌هایی برای مهندسی یک مدل پایه با آلایندگی صفر در حال انجام است که هزینه آن زیر 20000 یورو (21500 دلار) خواهد بود. با این حال، به نظر می رسد مردم وولفسبورگ به دنبال شریکی برای سرعت بخشیدن به توسعه و دفع رقابت نگران کننده رقبای چینی هستند.

اخبار خودرو اروپا به نقل از روزنامه تجاری آلمان هندلزبلات فولکس واگن در حال حاضر در حال مذاکره با رنو است. ظاهراً این مذاکرات در “مرحله اولیه” است و یکی از اهداف دستیابی به تولید سالانه 200 تا 250 هزار خودرو برای هر دو خودروساز است، اما با توجه به اینکه بحث در مرحله مقدماتی است، ممکن است به محصولات واقعی تبدیل نشود.

در حالی که فولکس واگن اظهار نظر را تکذیب کرد، سخنگوی رنو با این موضوع تماس گرفت ANE گفت: ما در بحث های مختلفی هستیم، اما چیزی نهایی نشده است.

این برند فرانسوی فولکس واگن را به این معنا شکست خواهد داد که R5 جدید را در سال 2024 عرضه خواهد کرد، یک سال قبل از اینکه ID.2all به یک مدل تولیدی تبدیل شود. علاوه بر این، این شرکت با لوگوی الماس پیش‌نمایش احیای R4 در سال 2025 و نسل بعدی Twingo را انجام داده است. در تصویر اینجا، دومی به عنوان خودروی برقی سطح پایه این برند عمل خواهد کرد و قرار است در سال 2026 به فروش برسد.

رنو از معماری Ampr Small (قبلاً CMF-BEV) به عنوان پایه‌ای برای مدل‌های 5، 4 و Twingo استفاده می‌کند. اگرچه این خودروها فقط به عنوان خودروهای برقی به فروش خواهند رسید، اما هیچ یک از آنها روی پلتفرمی که منحصراً برای خودروهای برقی توسعه یافته است، قرار نخواهند گرفت. تقریباً 70 درصد قطعات از پلتفرم موجود CMF-B که توسط Clio برای کاهش هزینه ها استفاده می شود تهیه می شود.

مشخص نیست که آیا خودروی برقی سطح پایه فولکس‌واگن وجه اشتراکی با Twingo خواهد داشت یا برنامه توسعه معماری جدید است. ارزان‌ترین خودروی برقی رنو نیز زیر آستانه 20000 یورو قیمت خواهد داشت و جایگزین Twingo ZE امروزی خواهد شد.

شایان ذکر است که Twingo ZE همراه با دایملر و اسمارت فورتو الکتریکی آن توسعه یافته است. هر دوی این خودروها نیز در طعم‌های ICE با موتورهای احتراقی نصب شده در عقب مهندسی شده بودند.



منبع