این چرخ هیوندای دارای یک زنجیر برفی داخلی است که بیرون می زند



هیوندای راه حلی برای خلاص شدن از شر زنجیر برف سنتی و دردسرهای ناشی از نصب آن اندیشیده است. این زنجیر برفی آلیاژ حافظه دار نامیده می شود و عملکرد را با لمس یک دکمه تکرار می کند. چگونه کار می کند؟ مجموعه چرخ و لاستیک تازه توسعه یافته دارای شیارهای شعاعی داخلی در فواصل زمانی منظم است. آلیاژهای حافظه شکل در این کانال ها قرار داده شده است که مونتاژ را شبیه پیتزا می کند.

هنگامی که یک سیگنال الکتریکی دریافت می شود، ماژول های آلیاژ حافظه شکل بیرون زده و مانند یک زنجیر برفی رفتار می کنند. عناصری که از لاستیک بیرون زده اند شکل “J” را برای بهبود چسبندگی روی سطح لغزنده در طول زمستان تشکیل می دهند. در صورت عدم استفاده، آلیاژ حافظه شکل در داخل چرخ به شکل “L” قرار می گیرد که سطح جاده را لمس نمی کند.

به ناچار لاستیک تا حدی فرسوده می شود که آن آلیاژها همیشه با سطح جاده تماس داشته باشند. در آن زمان است که لاستیک باید تعویض شود. هیوندای اشاره می کند که برای ثبت اختراع خود در کره جنوبی و همچنین در ایالات متحده درخواست داده است. در همین حال، در حال حاضر برنامه هایی برای توسعه بیشتر این فناوری دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، هیوندای و کیا به فکر قرار دادن زنجیر برف آلیاژ حافظه دار شکل به تولید انبوه خواهند بود.

با این حال، یک سوال مطرح می شود. چقدر هزینه دارد؟ ما فقط در مورد گرانی تایر صحبت نمی کنیم. با توجه به اینکه آلیاژ حافظه شکل از نزدیک مرکز چرخ شروع می شود، تعویض چرخ نیز ارزان نخواهد بود. پس از دریافت سیگنال الکتریکی از لاستیک خارج می شود.

بدیهی است که این روش راحت‌تر است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جای نصب یک زنجیر برفی سنتی، دکمه‌ای را روی سیستم اطلاعات سرگرمی لمس کنید. بعد از اتمام استفاده از زنجیر چرخ، بدون اینکه آنها را در صندوق عقب ماشین ذخیره کنید، دوباره آن را فشار می دهید. به سختی می توان گفت که اگر این فناوری به تولید برسد، چند نفر برای این فناوری پول خرج می کنند.



منبع