Rimac Nevera در معکوس سریعتر از Mustang Dark Horse به جلو است


ریماک نورا رسما سریعترین خودرو در دنده عقب است. رکوردهای جهانی گینس پس از اینکه نورا به سرعت 171.34 مایل در ساعت رانندگی به عقب رسید، عنوانی را برای ریماک به ارمغان آورد. رکورد قبلی بیش از 20 سال پیش توسط Caterham 7 Fireblade با سرعت 102.58 مایل در ساعت به ثبت رسید.

Nevera به لطف پیشرانه منحصر به فرد خود توانست این رکورد را به نام خود ثبت کند. چهار موتور الکتریکی با آهنربای دائم سفارشی با روغن خنک کننده – یکی برای هر چرخ – برق الکتریکی را تامین می کند که می تواند با قدرت کامل به جلو و عقب بچرخد. ریماک چرخ‌های جلو و عقب را به یک جفت گیربکس تک سرعته متصل می‌کند و در معکوس سریع‌تر از فورد موستانگ دارک هورس جلوتر است که حداکثر سرعت آن 161 مایل در ساعت است.

این پیشرانه 1914 اسب بخار قدرت و 1740 پوند فوت گشتاور تولید می کند. تمام این قدرت به برخی از آمار عملکرد واقعاً وحشتناک تبدیل می شود. EV می تواند تنها در 1.74 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. این می تواند یک مسابقه یک چهارم مایل را در 8.25 ثانیه طی کند و در عین حال به حداکثر سرعت 258 مایل در ساعت (به جلو) برسد.

Matija Renić، مهندس برنامه Nevera در بوگاتی ریماک، گفت که تیم از این احتمال که EV می تواند سریع ترین خودروی جهان در حالت معکوس باشد در طول توسعه خود آگاه شد. این شرکت آیرودینامیک، خنک‌کننده یا پایداری Nevera را برای چنین شاهکاری طراحی نکرده بود، اما شبیه‌سازی‌ها نشان داد که این خودرو می‌تواند به سرعت بیش از 150 مایل در ساعت به عقب برسد.

چیزی که برای تیم ناشناخته بود این بود که چقدر پایدار خواهد بود. گوران درنداک، راننده آزمایشی ریماک، گفت که تجربه رانندگی “معمولاً به آن عادت کرد” اما اضافه کرد که Nevera “نسیم عبور کرد.” او گفت که مراقب بود تعادل ماشین را به هم نزند، فرمان را به آرامی حرکت داد تا روی هدف بماند و مراقب نقطه ترمز خود در طول تلاش باشد.

این رکورد در میدان آزمایشی آشنای ATP در پاپنبورگ آلمان اتفاق افتاد. این خودروساز در اوایل سال جاری 23 رکورد از جمله دستیابی به سریع ترین سرعت 0-249-0 مایل در ساعت را به ثبت رساند. Nevera این کار را در 29.84 ثانیه انجام داد، اما Koenigsegg Regera چند ماه بعد با زمان 28.82 ثانیه آن را از Rimac ربود.

رکورد جدید جدیدترین رکورد برای این خودرو است که زمان دور نوربرگ رینگ را برای سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی در اطراف پیست معروف شکست. این دوره را در 7 دقیقه و 5.298 ثانیه به پایان رساند. بسته تسلا مدل S Track به 7 دقیقه و 25.231 ثانیه برای اجرا نیاز داشت. همچنین رکورد سریع ترین خودروی الکتریکی تولیدی را در جشنواره سرعت گودوود به نام خود ثبت کرد.



منبع