مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی A2RL در ابوظبی راه اندازی شد


نسل جدیدی از ورزش های موتوری در راه است و تنها دخالت انسان از ماشین ها دور است. لیگ اتومبیلرانی خودمختار ابوظبی (A2RL) دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: مسابقه خودمختار در مقابل جمعیت 10000 نفری در پیست یاس مارینا، و به صورت آنلاین پخش می شود.

پس از سال ها توسعه، A2RL بالاخره آماده است تا اولین مسابقه خود را در پیست افسانه ای یاس مارینا ابوظبی برگزار کند. در 27 آوریل، A2RL امیدوار است نگاه ما را نه تنها به موتوراسپرت، بلکه به رانندگی خودران برای همیشه تغییر دهد.

A2RL تیم‌هایی از مهندسان، دانشمندان و حتی دانیل کویت (Daniil Kvyat) مسابقه‌دهنده سابق فرمول یک را گرد هم آورده است تا یک ماشین مسابقه‌ای پیشرفته را به چیزی با ذهنیت خاص تبدیل کند. تیم‌هایی که از امارات، چین، آلمان، مجارستان، ایتالیا، سنگاپور، سوئیس و ایالات متحده می‌آیند، هر کدام خودروی مشابهی برای شروع دارند: یک شاسی ساخته شده توسط دالارا، با یک هوندا 2.0 لیتری توربوشارژ 550 اسب بخاری. موتور مبتنی بر متصل به یک جعبه دنده شش سرعته. یک برداشت اصلاح شده از اتومبیل های 185 مایل در ساعت موجود در سوپر فرمول ژاپن – که اکنون EVA24 نامیده می شود – به عنوان مبنایی برای ساخت هشت تیم عمل می کند.

اولین رویداد A2RL

در جایی که معمولاً راننده‌ای با دنده‌های ضد حریق و کلاه ایمنی مقاوم پیدا می‌کنید، خودروهای AR2L دارای فناوری‌های گسترده‌ای هستند: GPS، دوربین‌ها، سنسورها، رایانه‌ها. این فناوری و اینکه چقدر خوب برنامه ریزی شده است، تفاوت بین پیروزی و شکست است. همه این دوربین ها به تماشاگران اجازه می دهند تا از نزدیک از آنچه در مسابقه می گذرد نیز مشاهده کنند، زیرا نماهای 360 درجه را از کابین خلبان ارائه می دهند.

اولین مسابقه A2RL شامل دو رویداد است. Daniil Kvyat با یک ماشین کاملاً هوش مصنوعی روبرو خواهد شد تا ببیند انسان یا ماشین سریع‌ترین است. بعداً، رویداد اصلی آغاز می‌شود: هشت تیم، پس از سال‌ها آزمایش، شبیه‌سازی، فیبر کربن شکسته شده، و چه کسی می‌داند چند گالن قهوه، برای دیدن اینکه چه کسی بزرگ‌ترین جهش را در فناوری رانندگی خودران انجام داده است، رو به رو رقابت خواهند کرد.

از آنجا، رقابت واقعاً آغاز می‌شود: در روز شنبه، 27 آوریل، یک سری مسابقات و چالش‌هایی برگزار می‌شود که اتومبیل‌های بدون راننده در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. در مسابقه آخر چهار اتومبیل با هم مسابقه خواهند داد – اولین مسابقه جهانی – برای جایزه 2.25 میلیون دلاری.

اولین رویداد A2RL
اولین رویداد A2RL

یک رویداد مسابقه ای بدون منطقه هواداران یکسان نخواهد بود. در محل از ساعت 5:00 بعد از ظهر، Fanzone برای همه باز خواهد شد. در آنجا، بازدیدکنندگان می‌توانند از کارتینگ، سیم‌های مسابقه Gran Turismo، ماشین‌های رادیویی کنترل‌شده، کامیون‌های غذا، موزه هوش مصنوعی و غیره لذت ببرند. همچنین فینال رقابت STEM A2RL برگزار خواهد شد – رویدادی برای طرفداران مسابقه جوان تر که از دانش برنامه نویسی خود برای نشان دادن آنچه می توانند با مسابقات A2RL در مقیاس 1:8 انجام دهند استفاده می کنند.

دلیل A2RL؟ ایمنی، همکاری و پیشرفت فناوری. بارها و بارها موتوراسپرت باعث پیشرفت فناوری شده است، و وقتی نوبت به خودمختاری می‌رسد، زمان آن فرا رسیده است که اتومبیل‌های مسابقه‌ای دوباره به سطح بالایی برسند.

A2RL که از گروه ASPIRE، ستون انتقال فناوری شورای تحقیقات فناوری پیشرفته ابوظبی است، تیم‌ها را به چالش می‌کشد تا خودرویی بسازند که بتواند بدون دخالت انسان برنده شود. در مسیر، هنگامی که ماشین‌ها شروع به کار کردند، برای به پایان رساندن مسابقه کاملاً به تنهایی خواهند بود. تنها راهی که انسان می تواند مسیر خود را تغییر دهد این است که آن را از راه دور متوقف کند – هیچ راننده پنهانی در پشت صحنه وجود ندارد. همه چیز به تکنولوژی بستگی دارد.

هدف دوگانه است. اول اینکه یک نمایش خوب برای طرفداران برپا کنیم. موتوراسپرت بیشتر همیشه چیز خوبی است. دوم توسعه فناوری است که می تواند در خودروهای سواری آینده استفاده شود. درس های آموخته شده در اینجا قابل انتقال خواهد بود و به سیستم های ایمنی پیشرفته ای که رانندگان را در جاده ایمن نگه می دارد، وارد می شود. در نهایت، این می تواند منجر به خودروهایی شود که می توانند خودشان رانندگی کنند.

از این رویداد اولیه، A2RL به یک تقویم مسابقه جهانی تبدیل خواهد شد و امیدوار است که مخاطبان هیجان‌زده را هم از نظر فیزیکی و هم مجازی به خود جلب کند.

پخش زنده مسابقه را از اینجا تماشا کنید یا برای اطلاعات بیشتر به a2rl.io بروید.



منبع