A2RL ممکن است خودمختار باشد، اما انسان ها در قلب آن هستند


از آنجایی که پیست یاس مارینا خود را برای رویداد افتتاحیه A2RL، اولین مسابقه چهار اتومبیل کاملاً خودمختار در جهان، آماده می کند، باید توجه ویژه ای به دو جنبه حیاتی رقابت شود: خودرو و تیم های پشت سر آنها.

هر رقیب در لیگ اتومبیلرانی خودمختار ابوظبی با یک وسیله نقلیه شروع می کند: یک ماشین دالارا سوپر فرمول. این خودرو، در شکل اصلی خود، در فرمول سوپر ژاپنی استفاده می‌شود، اما در اینجا مجموعه‌ای از تغییرات و سفارشی ساخته شده است تا برای رانندگی کاملاً خودمختار مناسب باشد و با نام EAV24 شناخته می‌شود. خارج از فرمول یک، دالارا سریع‌ترین خودروی مسابقه‌ای چرخ باز روی کره زمین است.

بدنه آن شامل کامپوزیت های پایدار است. مخلوط کردن کربن و کتان – یک ماده طبیعی که دارای خواص سبک و سفت و سخت با فیبر کربن سنتی است که از شرکت سوئیسی Bcomp تهیه شده است. برای کمک به خودرو در عبور تمیز از هوا، ایجاد نیروی رو به پایین برای کمک به پیچیدن سریع و البته زیبا به نظر رسیدن شکل گرفته است.

در جلو و عقب سیستم تعلیق میله‌ای پیشرفته و دمپرهای تطبیقی ​​تعبیه شده است تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند در هرچه سریع‌ترین زمان ممکن از پیچ‌ها عبور کند. سیستم تعلیق آن، دقیقاً مانند بدنه آن، به گونه‌ای طراحی شده است که در فضا کارآمد و تا آنجایی که قوانین اجازه می‌دهند سبک باشد.

در وسط خودرو یک موتور 4 سیلندر احتراق داخلی 2.0 لیتری توربوشارژ وجود دارد – A2RL یک سری الکتریکی نیست – که 550 اسب بخار نیرو تولید می کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

همانطور که دکتر تام مک کارتی، مدیر اجرایی گروه ASPIRE، سازمانی که A2RL را اداره می کند، توضیح می دهد: “ما می خواهیم درام و هیجان ایجاد کنیم، و با EVA24 آن را به دست آورده ایم. این بر اساس یکی است. از بهترین ماشین‌های مسابقه‌ای در جهان، باورنکردنی به نظر می‌رسد، و بسیار سریع است “

در یک خودروی A2RL، به جای درایور متوجه پشته‌ی خودران خواهید شد. از سنسورها، محرک‌ها، رایانه‌ها، دوربین‌های 360 درجه و فناوری LiDAR برای «دیدن» مسیر و هر چیز دیگری در آن استفاده می‌کند. ترکیبی از فناوری‌ها با هماهنگی کار می‌کند نه تنها برای پیش‌رفتن در سریع‌ترین زمان ممکن، بلکه برای پیشی گرفتن از رقبای خود.

سخت افزار فقط نیمی از داستان است. خودروها با مشخصات استاندارد ساخته شده اند، سخت افزار برای هر رقیب یکسان است. تیم ها مسئول ایجاد نرم افزاری هستند که از فناوری پیشرفته تا حد امکان بهینه استفاده می کند. ورودی آنها به کنترلر، LiDAR و Planner خودرو اجازه می دهد که بهتر حرکت کنند، ببینند و تصمیم بگیرند – امیدوارم بهتر از بقیه قسمت ها باشد. شاید برنده A2RL از قبل مشخص شده باشد، اما تا زمانی که خودروها در مسیر حرکت قرار نگیرند، ما نمی دانیم چه کسی است. ما در 27 آوریل خواهیم فهمید که چه چیزی برای برنده شدن لازم است.

تعادل سخت افزار و نرم افزار را فقط افراد می توانند ایجاد کنند. عنصر انسانی A2RL ممکن است در کابین خلبان نباشد، اما مطمئناً در چاله ها وجود دارد. تیم‌هایی که از امارات متحده عربی، چین، سنگاپور، آلمان، مجارستان، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا آمده‌اند، ترکیبی از مهندسان، برنامه‌نویسان و دانشمندان ورزش موتوری هستند – شاید یک ترکیب سنتی ورزش موتورسواری نباشد، اما برای یادگیری، توسعه و پیشرفت ضروری است. تسلط بر مسابقات خودمختار مهم نیست که چه کسی هستید یا اهل کجا هستید، اگر مهارت دارید و میل به پیروزی دارید، A2RL با آغوش باز از شما استقبال می کند.

لارنس والتر، مدیر تیم آمریکایی Code19، ارزش یک خدمه با استعداد را می داند: “در رقابت برای نوآوری، Code19 توسط مهندسین مسابقه با استعداد و متنوع ما طراحی شده است. آنها به دقت از سراسر صنعت و دانشگاه انتخاب شدند تا به آینده بیایند. به ابوظبی بروید و جایزه 2.25 میلیون دلاری را به بانک ببرید.”

هدف از مسابقه، و همچنین ایجاد یک نمایش خوب، استفاده از درس های آموخته شده در مسیر و به کارگیری آنها در جهان گسترده تر در زمینه های بی شمار است – ایمنی خودرو، تدارکات، حمل و نقل هوایی… تعهدی چند ساله برای A2RL وجود دارد و تمایل آن به پیشبرد فناوری – حتی چشم شرکای مهمی مانند ADNOC را به خود جلب کرده است.

داستان A2RL تازه شروع شده است و مطمئناً به لطف خودروهای سریع و افراد باهوشی که پشت سر آنها هستند، داستانی هیجان انگیز خواهد بود. برای اولین بار، خودروهای خودران در صحنه جهانی به رقابت خواهند پرداخت. آنها نه تنها برای برنده شدن یک کیف جایزه باورنکردنی 2.25 میلیون دلاری، بلکه برای کمک به توسعه فناوری که روزی بخشی از زندگی همه ما خواهد شد، تحت یک سری چالش‌های بسیار واقعی و عمومی قرار خواهند گرفت.

مسابقه از اینجا به صورت زنده پخش می شود و اگر می خواهید در مورد A2RL بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.



منبع