شخصی یک مک لارن F1 20 میلیون دلاری خرید و آن را 14 مایل رانندگی کرد. در حال حاضر آنها آن را تلنگر


یکی از کم مسافت پیموده ترین مک لارن های F1 در جهان دوباره به فروش می رسد.

این مک لارن F1 مدل 1995 که در سایه ای منحصر به فرد از کریتون براون رنگ آمیزی شده بود، در حراجی در هفته اتومبیل Pebble Beach در سال 2021 به قیمت 20,465,000 دلار فروخته شد. اکنون پس از گذشت نزدیک به سه سال، دوباره وارد بازار شده است. و به سختی توسط صاحب جدید آن رانده شده است.

در زمان فروش از طریق Gooding & Company در سال 2021، کیلومترشمار F1 387 کیلومتر یا حدود 240.5 مایل را نشان می داد. این خودرو از تخمین 15 میلیون دلاری خود گذشت و آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای فروخته شده در آن سال و گران‌ترین خودرویی تبدیل کرد که تا به حال از طریق گودینگ و شرکت در طول هفته خودرو فروخته شده است.

در نزدیک به سه سال پس از آن فروش، هر کسی که این F1 را خریداری کرده، آن را زیاد رانندگی نکرده است. حراج جدیدی برای این خودرو که قرار است از طریق Sotheby's Sealed در 13 می برگزار شود، نشان می دهد که شماره شاسی F1 029 اکنون 410 کیلومتر یا 254.8 مایل را روی کیلومترشمار نشان می دهد. این بدان معناست که مالک جدید آن در سه سال مالکیت تنها 14 مایل روی کیلومترشمار قرار داده است که معادل کمتر از پنج مایل در سال است. غم انگیز.

MCLF1_gallery4
MCLF1_gallery1

ما می‌توانیم بفهمیم که چرا شخصی که علاقه خاصی به مک لارن دارد ممکن است بخواهد مسافت پیموده شده را پایین نگه دارد. از 64 خودروی جاده ای ساخته شده، این یکی از نمونه های کم مایل موجود است که آن را برای کلکسیونرها بسیار مطلوب می کند. RM Sotheby تخمین می زند که F1 ها تقریباً 1 میلیون دلار در سال ارزش دارند، بنابراین هر مسافت پیموده شده اضافی احتمالاً به این دستاوردها آسیب می زند.

در عین حال، اگر آنقدر ثروتمند هستید که می‌توانید یک مک لارن F1 را با بیش از 20 میلیون دلار بخرید، مطمئناً یک ضربه کوچک برای مسافت پیموده شده بیشتر ارزش لذت بردن از رانندگی با آن را دارد، درست است؟ از F1 به عنوان بهترین خودروی راننده در تمام دوران یاد می شود، بنابراین اگر هرگز نتوانید آن را رانندگی کنید، داشتن آن چه فایده ای دارد؟

MCLF1_gallery5

این خودرو احتمالاً در طول عمر خود در گاراژهایی با شرایط آب و هوایی قرار داشته است و این مایه شرمساری است. هر کسی که این بار آن را بخرد، شانس تغییر آن را خواهد داشت. انتظار می‌رود این خودرو از طریق حراج آنلاین خود به قیمت بیش از 20 میلیون دلار به فروش برسد، اما از آنجایی که از طریق Sotheby's Sealed فروخته می‌شود، مردم قیمت نهایی چکش را نمی‌دانند.

قیمت هر چه که باشد، احتمالاً ارزشش را دارد. ما فقط امیدواریم که برنده از این فرمول یک لذت ببرد، همانطور که قرار بود از آن لذت ببرد.



منبع