Hongqi H5 رقیب BMW سری 5 چین بر اساس پلتفرم مزدا6 است


صنعت خودروسازی چین از سال‌هایی که تنها کپی‌های ارزان قیمت خودروها را از سازندگان خارجی تولید می‌کرد تا به امروز رشد قابل توجهی داشته است. محصولات واقعاً خوبی از جمهوری خلق وجود دارد و برند Hongqi از جمله شرکت هایی است که برخی از زیباترین خودروهای چینی را می سازد. اما ارتباط با خودروسازان دیگر از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی در بسیاری از موارد، به هر شکلی، وجود دارد.

خودرویی که در گالری زیر به تصویر کشیده شده است و در ویدیوی پیوست شده در بالای این صفحه نشان داده شده است – هر دو از دوستان و همکاران ما در پسر چرخدار – Hongqi H5 است. احتمالاً این اولین باری است که درباره این برند می شنوید و مهم ترین چیزی که باید در مورد آن بدانید این است که قدیمی ترین سازنده خودروهای سواری چینی است. در حال حاضر متعلق به گروه FAW است و نام آن در ترجمه مستقیم از چینی به معنای “پرچم قرمز” است. H5 به نوبه خود، سدان سایز متوسط ​​آن است که در زیر پرچمدار H9 قرار گرفته است.

FAW – یا First Auto Group – مزدا 6 را در چین تحت جوینت ونچر FAW-Mazda تولید کرد. این به راحتی این واقعیت را توضیح می دهد که H5 جدید که سال گذشته عرضه شد، در واقع بر اساس پلت فرم مزدا 6 نسل سوم است.

این مدل در حال حاضر در چین با موتور 1.5 لیتری توربو با 166 اسب بخار قدرت یا 2.0 لیتری توربو چهار دیگ قدرتمندتر با 221 اسب بخار عرضه می شود. بسته به موتور، مشتریان یا یک اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه برای آسیاب کوچکتر یا یک مبدل گشتاور هشت سرعته اتوماتیک دریافت می کنند. بازبینی کننده در این ویدئو می گوید که پیشرانه به خصوص تاثیرگذار نیست، اما برای رساندن سدان از حالت سکون به سرعت 62 مایل در ساعت در حدود 7.5 ثانیه بسیار مناسب است.

از طرف دیگر، برای کسانی که خواهان قدرت الکتریکی هستند، یک هیبریدی 1.5 لیتری ملایم و یک هیبریدی کامل 1.5 لیتری وجود دارد.

تعلیق چطوره؟ احتمالاً به اندازه نمونه سری 5 تیز نیست، اما مطمئناً سفت تر از آن چیزی است که از یک سدان چینی انتظار داشتید. فرمان دقیقاً پاسخگو نیست، اما آنقدر تیز است که تمام هیجان پشت فرمان را از بین نبرد. فضای داخلی چطوره؟ این و بسیاری از پاسخ‌های دیگر را می‌توانید در ویدیوی بالای این صفحه پیدا کنید.



منبع