ادعا می شود که این آیرودینامیک ترین خودروی تاریخ است. اما این نیست



آیرودینامیک نقش مهمی در صنعت خودرو دارد و اهمیت آن در عصر خودروهای برقی برجسته‌تر می‌شود. آیرودینامیک کارآمد به چند دلیل بسیار مهم است، و اول و مهمتر از همه، آنها بر بهره وری انرژی یک وسیله نقلیه، که برای خودروهای برقی بسیار مهم است، تأثیر می گذارد. به زبان ساده، طراحی ساده، کشش را کاهش می‌دهد و به خودروهای باتری‌دار اجازه می‌دهد به راحتی بر مقاومت غلبه کنند و با یک بار شارژ بیشتر حرکت کنند.

این ما را به ماشینی که در اینجا می بینید هدایت می کند. این جدیدترین مفهوم الکتریکی چری است که ظاهراً دارای ضریب درگ 0.168 است. نمونه اولیه Aero با استفاده از شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی توسعه داده شده است و چری ادعا می‌کند که این خودرو بهینه‌ترین خودرو از نظر آیرودینامیک در جهان است. اما حداقل می توان گفت که کاملاً نادرست است. با این حال، در یک ثانیه به آن خواهیم رسید.

جزئیات موجود در مورد مفهوم آنچنان زیاد نیست. این خودروساز چینی توضیح می دهد که برای زبان طراحی کلی از ماهی تن الهام گرفته و بیش از 2000 مورد مختلف بهینه سازی را با دنبال کردن خطوط آیرودینامیکی کامل انجام داده است. چری در طی آزمایشات در تونل باد در آگوست سال جاری، سی دی 0.168 را به ثبت رساند که ادعا می کند بهترین دستاورد در صنعت خودروسازی است. با این حال، نتیجه حتی به طور مستقل تأیید نشده است.

اگر واقعی باشد، این عدد قابل توجهی است، مطمئناً. با این حال، این کمترین ضریب درگ است که صنعت خودرو دیده است. در مقایسه آن با سایر دستاوردهای قابل توجه در بخش آیرودینامیک، فولکس واگن ARVW مفهومی در دهه 1970 به Cd 0.15 دست یافت. در همین حال، کانسپت فورد پروب V از سال 1985 دارای مقاومت باد 0.137 و فیات توربینا از سال 1954 0.14 بود. اینها همه اعدادی هستند که به راحتی مفهوم جدید چری را شکست می دهند.

Lightyear 0، خودرویی بسیار مدرن تر، دارای ضریب درگ 0.175 بود. این استارت آپ زیاد دوام نیاورد و تنها دو وسیله نقلیه مونتاژ شدند. مانند الکترک به یاد می آورد، Aptera Motors در حال انجام کارهای نهایی بر روی یک سه چرخ برقی خورشیدی است که گفته می شود ضریب پسا آن بین 0.13 و 0.15 است. اگرچه این اعداد هنوز رسمی و عمومی نیستند.

برای کسانی که با Chery Automotive آشنا نیستند، این یک خودروساز چینی است که در سال 1997 تاسیس شد. چری در ووهو، آنهویی، چین، در ابتدا به دلیل تولید خودروهای جمع و جور اقتصادی و مقرون به صرفه که برای پاسخگویی به نیازهای طبقه متوسط ​​چینی در حال رشد طراحی شده بودند، شناخته شد. جمعیت

با گذشت زمان، چری تعهد خود را به نوآوری، با تأکید زیادی بر تحقیق و توسعه نشان داده است. یکی از جنبه های قابل توجه گسترش جهانی آن، ورود آن به بازار خودروهای الکتریکی بوده است. ردپای بین المللی تولید کننده با مشارکت و کارخانه های مونتاژ در چندین کشور از جمله برزیل، روسیه و ایران به طور پیوسته رشد کرده است. از امروز، چری نیز نمی کند دارند آیرودینامیک ترین خودروی جهان



منبع