به نظر می رسد احیای تویوتا FJ Cruiser با علامت تجاری Land Cruiser FJ یک قدم نزدیک تر است


نمایشگاه موبیلیتی ژاپن 2023 آمده و رفته است، و در حالی که تویوتا از لند هاپر شایعه شده رونمایی کرد، این احیای FJ Cruiser نبود که ما امیدوار بودیم باشد. برای مقابله با جنگل شهری، برای افراد 16 ساله یا بالاتر، شکل یک مفهوم حرکت الکتریکی سه چرخ را به خود گرفت. به سرعت به امروز، ما اکنون ممکن است ایده ای داشته باشیم که در نهایت این بچه آفرود را چگونه نامگذاری می کند، که به لطف ثبت نام تجاری جدید در ژاپن است.

منتشر شده در وب سایت علامت تجاری ژاپنی “Chizai Watch” جایی که توسط شخصی از این کشور کشف شد انجمن لندکروزر خبری از علامت تجاری “Land Cruiser FJ” است. طبق یک سند رسمی منتشر شده در وب سایت دولت ژاپن (به PDF مراجعه کنید)، تویوتا درخواست خود را در 27 اکتبر در کلاس 12 ارائه کرد که برای “وسایل نقلیه؛ دستگاه هایی برای جابجایی زمینی، هوایی یا آبی” در نظر گرفته شده است.

تیزر خودروهای شاسی بلند تویوتا (تغییر شده)

وقتی یک خودروساز اقدامات قانونی را برای حفظ حقوق یک نام انجام می دهد، لزوماً به این معنی نیست که واقعاً از آن برای یک مدل تولیدی استفاده می کند. با این حال، به نظر می رسد تویوتا قبلاً لندکروزر FJ را کنایه زده است. در اوایل آگوست، زمانی که لندکروزر 250 2024 به ایالات متحده (با نام مستعار لندکروز پرادو در بازارهای دیگر) رونمایی شد، این رویداد با نمایه های سایه دو شاسی بلند در پس زمینه به پایان رسید. در سمت راست مشخص شد که کانسپت لندکروز برقی است که در نمایشگاه تحرک ژاپن هفته گذشته دیدیم، در حالی که لاستیک سمت چپ با لاستیک زاپاس نصب شده در صندوق عقب معرفی نشده است.

شاید تویوتا در اواخر سال 2021 زمانی که کانسپت Compact Cruiser را در تصویر زیر نشان داد، اولین نگاهی به آفرودهای کوچکتر داشته باشد. همه این نشانه‌ها حاکی از راه‌اندازی مجدد FJ Cruiser، اندکی پس از مرگ آن است. این مدل پس از مدل سال 2014 از ایالات متحده خارج شد، اما تا چند ماه پیش که آخرین نمونه از نسخه نهایی برای خاورمیانه مونتاژ شد، در تولید باقی ماند. بله، FJ Cruiser به مدت 17 سال در حال تولید بود.

مطمئناً به نظر می رسد که تویوتا می خواهد لندکروزر را به خانواده ای از مدل ها تبدیل کند، دقیقاً مانند Crown که اکنون چهار عضو دارد در حالی که Century دو عضو دارد. منطق به ما می‌گوید که مدل‌های لندکروزر 250 و 300 که از قبل در دسترس هستند، احتمالاً با آن نوع کاملاً الکتریکی و این مشتق کوچکتر همراه خواهند شد. گفته می‌شود مدل دوم از پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی بهره می‌برد در حالی که تقریباً اندازه کرولا کراس دارد اما با ساختار بدنه روی فریم.

خارجی_تصویر

علامت تجاری تویوتا لندکروز FJ

در حال حاضر هیچ چیز رسمی نیست، جز ژاپن بهترین ماشین مجله چندی پیش نوشت که احیای FJ Cruiser از معماری کوتاه شده GA-F استفاده خواهد کرد. بعداً در چرخه زندگی، ممکن است یک نوع کاملاً الکتریکی وجود داشته باشد، اما این جزئیات را با نمک ضرب المثلی در نظر بگیرید.

تویوتا اولین خودروسازی نیست که از نامی نمادین برای آفرودها در خودروهای کوچک‌تر استفاده می‌کند، زیرا فورد برونکو اسپرت را دارد در حالی که مرسدس در حال طراحی یک “G کوچک” است.



منبع