ب ام و M440i گرن کوپه 2025 با فناوری هیبریدی ملایم قدرت بیشتری می گیرد


چند ماه پس از رونمایی از فیس لیفت سری 4 کوپه و کانورتیبل، ب ام و حجاب را بر روی همراهان چهار در خود، سری 4 گرن کوپه و i4 تمام الکتریکی کشیده است. برای سال 2025، این مدل‌ها تغییرات ظاهری ظریفی در داخل و خارج، چراغ‌های عقب لیزری، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و موتورهای به روز شده برای انواع گازسوز دارند.

430i گرن کوپه همچنان دارای یک 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور است، اما اکنون با یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی تقویت شده است. این موتور در حال حاضر چرخه میلر را برای افزایش کارایی اجرا می کند، و BMW تغییراتی را برای بهبود تنفس انجام داده است. در M440i Gran Coupe، شما اکنون 386 اسب بخار قدرت و 398 پوند فوت گشتاور دارید که به لطف سیستم هیبریدی ملایم، نسبت به 382 اسب بخار قبلی و 369 پوند فوت، یک دست انداز خوب است. مانند قبل، هر دو موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می شوند.

هیچ دست اندازهای قدرتی برای هیچ نوع i4 وجود ندارد، اما هم آن و هم سری 4 Gran Coupe تغییرات بصری زیادی دارند. بارزترین چراغ های جلو هستند که طراحی طولانی مدت “چشم فرشته” بی ام و را برای یک موتیف انتزاعی تر و پیچ خورده کنار می گذارند. استاندارد M440i و i4 M50 و اختیاری در مدل‌های دیگر چراغ‌های LED تطبیقی ​​و چراغ‌های عقب لیزری هستند که از M4 CSL خارج شده‌اند. طرح‌های جدیدی از چرخ‌ها وجود دارد، و BMW تریم مشبک کلیه را نیز اصلاح کرده است.

در داخل، دو گزینه جدید برای فرمان وجود دارد – یک دو پره برای مدل های استاندارد و یک نسخه سه پره پایین تخت برای خودروهای M Sport. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی خمیده همچنین اکنون جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی BMW، iDrive 8.5 را اجرا می کند، و برای i4، برنامه ریزی مسیر EV با توقف شارژ بهبود یافته است. به غیر از این، تفاوت زیادی وجود ندارد. طراحی دریچه تهویه مطبوع بهینه شده است، اما واقعاً همین است.

بنابراین، پیشرفت های کمی، هیچ چیز شگفت انگیزی نیست. اما سری 4 و i4 از قبل عالی بودند، بنابراین نیازی به تغییرات زیادی نبود. ب‌ام‌و هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است، اما می‌گوید تولید آن در ماه جولای آغاز خواهد شد.



منبع