Mini Aceman یک کراس اوور الکتریکی با ظاهری بد بو با 218 اسب بخار است


پس از سال‌ها تیزر و شایعات، مینی بالاخره در روز چهارشنبه Aceman را معرفی کرد، یک خودروی الکتریکی باتری‌دار جدید که بین کوپر و کانتریمن در خط تولید خود جای می‌گیرد. Aceman یک مدل کاملاً جدید برای این برند است، اما مشخص نیست که آیا Mini قصد دارد آن را به ایالات متحده بیاورد یا خیر.

این خودروساز در ابتدا Aceman را در انواع E و SE عرضه خواهد کرد. E دارای یک موتور الکتریکی 184 اسب بخاری است که 213 پوند فوت گشتاور دارد. این دریچه را در 7.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت و با باتری 42.5 کیلووات ساعتی به حداکثر سرعت 99 مایل در ساعت می رساند.

SE قدرت بیشتری دارد – 218 اسب بخار و 243 پوند فوت چرخش – و باتری 54.2 کیلووات ساعتی. 62 0.8 ثانیه سریعتر از S می رسد و می تواند به سرعت 106 مایل در ساعت برسد.

به گفته Mini، E می تواند تا 193 مایل را با یک بار شارژ بر اساس چرخه تست اروپا ارائه دهد، در حالی که SE کمی فراتر از این حرکت در 252 مایل است. SE همچنین قادر به شارژ سریع 95 کیلوواتی است که می تواند باتری را از 10 تا 80 درصد در 30 دقیقه شارژ کند.

جلوپنجره هشت ضلعی به این معنی است که Aceman مطمئنا شبیه یک مینی به نظر می رسد، اما این خودرو با برخی ویژگی های ظاهری منحصر به فرد متمایز است. چراغ‌های LED در روز و چراغ‌های عقب ماتریکس می‌توانند بین سه حالت و گرافیک متناوب باشند. دستگیره‌های درب‌های تخت و شیشه‌های عقب کشیده و اریب‌دار به نمایه آیرودینامیک آن کمک می‌کنند، در حالی که رکاب‌های مشکی مات زیبایی‌شناسی سخت‌تری به کراس اوور می‌دهند که با محافظت از زیر بدنه تقویت شده است.

مینی Aceman را در چهار تریم Essential، Classic، Favored و JCW عرضه خواهد کرد. تریم‌های کلاسیک و بالاتر از یک فرمان سه پره به جای طراحی استاندارد دو پره در مدل پایه استفاده می‌کنند.

مینی آسمن SE
مینی آسمن SE

مشتریان می توانند Aceman Classic را با سقف متضاد با آینه های سیاه یا سفید، سپر رنگ بدنه و جلوپنجره مشکی براق داشته باشند. Favored با سقف Multitone، قاب مشبک نقره‌ای و درپوش‌های آینه سفید در دسترس است. JCW دارای طراحی‌های متمایز جلو و عقب، سقف متضاد قرمز چیلی، نوارهای قرمز کاپوت و قاب مشبک مشکی براق است.

در داخل، یک صفحه نمایش OLED با قطر 9.5 اینچ بر داشبورد پوشیده از پارچه غالب است. این سیستم عامل Mini OS 9 را اجرا می کند که دستورات صوتی را برای تمام عملکردهای رانندگی امکان پذیر می کند. با این حال، خودروساز مجموعه‌ای از سوئیچ‌های ضروری را در زیر صفحه نمایش نگه داشته است که شامل انتخابگر دنده، دکمه استاپ استارت، ترمز دستی، انتخابگر حالت و صدای رادیو است.

مینی آسمن SE

بالای صفحه گرد دمای آب و هوا و اطلاعات حیاتی رانندگی مانند سرعت و شارژ باتری را نشان می دهد. قسمت ثابت پایینی نمایشگر شامل کنترل‌هایی برای ناوبری، رسانه و تلفن است.

Aceman دارای پنج صندلی است در حالی که 10.6 فوت مکعب فضای بار استاندارد را ارائه می دهد. صندلی‌های عقب تاشو 60/40 می‌توانند آن را به 35.5 فوت مکعب جادار افزایش دهند. طول آن 13.4 فوت، عرض 5.7 فوت و ارتفاع 4.9 فوت است. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به سینی برای شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سقف پانوراما و روشنایی محیط اشاره کرد.

قیمت Aceman منتشر نشده است و همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در حال حاضر مشخص نیست که آیا این خودرو به سواحل آمریکا خواهد رسید یا خیر. انتظار می رود تولید اواخر امسال آغاز شود.



منبع