معرفی و دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای کامل خودرو پراید سایپا کتابراه | alfaromeoblog

از بزرگترین معایب این خودرو نیز میتوان به ایمنی بسیار پایین، بازده کم موتور، تعلیق بسیار ضعیف و فضای کم کابین اشاره کرد و همچنین از مزایای پراید ۱۴۱ میتوان به فضای صندوق عقب اشاره نمود. تریم تودری خودرو، داشبورد و کابین از اولین تغییراتی است که در طراحی این ۱۳۱ به چشم می‌خورد. بخش داشبورد و کابین خودرو نیز به طور کامل متحول شده و در این قسمت هم شاهد طراحی مجدد و جدیدتری هستیم. دریچه های کولر، پورت USB و غربیلک فرمان، جعبه دنده، ساعت دیجیتال، و کیلومتر شمار از مهم ترین تغییرات دیگر طراحی جدید ۱۳۱ هستند. در بخش طراحی کابین پراید شاهد سیستم صوتی کاملا ساده ای هستیم که تنها قابلیت پخش کاست و رادیو را دارد که البته در مدل های جدیدتر تغییر یافت. ساعت دیجیتالی کوچکی که در بالای داشبورد جا گرفته در کنار این سیستم صوتی به صورت اغراق آمیزی ساده به نظر می‌آید.

  • این طراحی داخلی جدید اولین بار در پراید ۱۴۱ اجرا شد و بعد از آن به مدل‌های ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۵۱ رسید.
  • همزمان با توقف تولید پراید، خودروهای داخلی از قبیل تیبا، ساینا، و کوییک جایگزین این خودرو شدند.
  • رانندگان همیشه به این موضوع انتقاد کرده‌اند که در صندوق عقب این خودرو کوچک چندان آب‌بندی نشده و آب باران به داخل خودرو وارد می‌شود و همچنین بعد از مدتی در و طاقچه عقب خودرو سر و صدا تولید می‌کند.
  • همچنین، دستگیره مشکی رنگ و کلید صندوق درست در بالای این فرو رفتگی طراحی شده است.

این مدل اولیه هیچ امکانات و تجهیزاتی ندارد و به دلیل اجباری نبودن استاندارد ایربگ در آن زمان، فاقد این آپشن است. نمای جانبی و درها به همان شکلی که در پراید صبا بود، باقی مانده است. فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد. داشبورد پرایدهای ۱۱۱ که اخیراً تولید می‌شوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه می‌شود.

پراید مدل 80 به شرط

این هاچ بک در نمای جلویی و کابین خودرو دقیقا مشابه صبا است اما در بخش صندوق و چراغ های عقبی متفاوت است. “پراید ۱۴۱” نیز از دیگر اعضای خانواده پراید مجله خبری خودرو آلفا رومئو است که در سال ۱۳۸۹ وارد بازار شد. این خودرو در واقع نسخه لیفت بک پراید صبا و ۱۳۱ است (لیفت بک خودروهایی هستند که بین سدان و هاچ بک قرار می‌گیرند).

پراید،111،SE مدل 92

درضمن فیلو بهت این امکان رو میده که با آپلود ویدیو، درآمد آنلاین خیلی خوب داشته باشی. این کارهارو خودتون با ۵ میلیون هزینه می تونین انجام بدین ولی چون بدنه و شاسی ضعیفه من توصیه نمی کنم. تندر،سمند، یا حتی تیبا چونکه عمو من یک بار افتاد تو دره خودش سالم موند خود ماشین درب و سقفش آسیب دیده بود.

گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از کاهش ۱ میلیون تومانی قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار دارد. این پیکاپ کوچک شهری در سال ۱۳۹۳ در بازار عرضه شد و رقیب سرسختی برای وانت باردو و وانت آریسان به حساب می‌آید چرا که علاوه بر قیمت به صرفه، مصرف سوخت پایینی داشته و لوازم یدکی آن به وفور یافت می‌شود. پراید وانت با نام کارا نیز در بازار شناخته می‌شود و دارای محفظه بار مناسب جهت حمل و نقل و باربری است. مشخصات فنی و ظاهر این دو مدل تقریبا مشابه است و تنها تفاوت آنها در بخش ظاهری که شامل صندوق عقب می‌شود می‌باشد. در واقع صبا و نسیم دو مدل اولیه پراید در ایران بود که در همان سال های اولیه محبوبیت بسیاری را از آن خود کردند. برای حذف پراید از خط تولید یا بالا بردن استانداردهای این خودرو تدابیر زیادی اندیشیده شد اما هیچ کدام نتوانست به راهکاری کاربردی و عملی تبدیل شود.

http://3dprintingindustry.ir