پراگا سوپراسپرت قانونی جاده متمرکز در مسیر را برای اولین بار در 23 نوامبر تیز می کند

با قضاوت بر اساس ویدئوی کوتاه، این ابرخودروی قانونی جاده ای احتمالا بزرگتر و موتور بزرگتری خواهد داشت. پراگا کارز همچنین می‌گوید که این دو دستگاه فلسفه‌های اصلی خود را در ساخت سبک وزن و نسبت قدرت به وزن «بالا» به اشتراک خواهند گذاشت.



منبع

جزئیات فنی فعلاً یک راز باقی مانده است، اگرچه شرکت Praga Cars تأیید می کند که این ابرخودرو با «قدرت بنزینی» نیرو می گیرد، که احتمالاً به این معنی است که یک موتور احتراق بنزینی در زیر کاپوت دارد. بدنه خودرو نیز به نوبه خود دارای اجزای فیبر کربنی خواهد بود زیرا ظاهراً پراگا می خواهد یک خودروی اسپرت سبک وزن برای پیست بسازد.

یک شرکت مهندسی چک که بیش از 100 سال پیش تأسیس شده است، در حال آماده سازی عرضه یک ابرخودروی جدید کم حجم است. Praga Cars اکنون اولین تصویر تیزر محصول جدید خود و یک ویدیوی کوتاه را از پیش نمایش خودروی هنوز ناشناس منتشر می کند که قرار است به طور کامل در 23 نوامبر در ساعت 17:00 به وقت گرینویچ معرفی شود. ما تمام جزئیات را خواهیم داشت و هفته آینده آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، اما در حال حاضر، فقط اطلاعات اولیه در دسترس است.

پراگا کارز می‌گوید این وسیله نقلیه قانونی در جاده‌ها خواهد بود اما بر روی حداکثر عملکرد در پیست متمرکز خواهد بود. این خودروساز توضیح می دهد که این خودرو را در سراسر جهان توزیع خواهد کرد اما تولید آن را به تنها 12 نمونه در سال اول تولید محدود می کند تا از انحصار اطمینان حاصل شود. اینکه آیا این بدان معناست که واحدهای بیشتری در سال 2024 و پس از آن ساخته خواهند شد یا خیر، فعلاً مشخص نیست.

ویدیوی تیزر ضمیمه شده در بالای این صفحه چیز زیادی را فاش نمی کند، اما Praga Cars می گوید که این ابرخودرو دارای ظاهری متمایز خواهد بود. علیرغم آئرودینامیک هاردکور و تمرکز بر عملکرد پیست، این دستگاه کاملاً در جاده سازگار خواهد بود و قادر خواهد بود “دوران بسیار سریع را در دستان رانندگان ماهر انجام دهد.”

لازم به ذکر است که مدل جدید در حال حاضر در مراحل پایانی توسعه است و شرکت خودروهای پراگا می گوید هیچ ارتباطی با ماشین مسابقه پیست پراگا R1 ندارد.لینک مرتبط بالا را ببینید). این ماشین دست ساز حدود 10 سال پیش رونمایی شد و دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی رنو با 210 اسب بخار (155 کیلووات) و 162 پوند فوت (220 نیوتن متر) گشتاور بود.