رئیس جگوار لندرور به دلایل شخصی استعفا داد


تاتا موتورز، مالک جگوار لندرور، اعلام کرد که مدیرعامل این شرکت بریتانیایی از سمت خود کناره گیری می کند. اطلاعات در حال حاضر بسیار کمیاب است، اما تیری بولور گفت که این حرکت نتیجه دلایل شخصی است، بدون توضیح بیشتر.

اخبار خودرو گزارش می دهد که بولور از 31 دسامبر از سمت خود استعفا خواهد داد، که به این معنی است که جگوار لندرور در سال آینده رئیس جدیدی خواهد داشت. این نشریه آنلاین می‌گوید آدریان ماردل، که در حال حاضر مسئول بخش مالی خودروساز به عنوان رئیس امور مالی است، نقش مدیرعامل موقت را بر عهده خواهد گرفت. ماردل در حال حاضر یکی از اعضای هیئت مدیره JLR است و به مدت 32 سال در این شرکت کار می کند.

بولور پس از هشت سال اقامت در گروه رنو در سپتامبر 2020 به عنوان مدیرعامل JLR منصوب شد. در تولیدکننده فرانسوی، او نقش‌های معاون اجرایی برای تولید و زنجیره تامین، مدیر ارشد رقابتی، مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی رنو و دیگران را بر عهده گرفت. پیش از آن، تاجر 59 ساله، پس از 15 سال فعالیت در میشلن، پنج سال را در Faurecia، یک تولیدکننده قطعات خودرو بین‌المللی گذراند و در آنجا اقامت خود را به عنوان معاون رئیس صنعت برای تجارت هواپیمای میشلین در سراسر جهان به پایان رساند.

آدریان ماردل که از ژوئن 2019 مدیر مالی این شرکت بوده است، حداقل به طور موقت جایگزین بولور به عنوان مدیرعامل جگوار لندرور شده است. او پس از پیوستن به این خودروساز در سال 1990، 30 سال را در نقش های مالی در JLR گذرانده است. اطلاعات جالب در مورد زندگی شخصی او این است که او از طرفداران مسابقات اسب دوانی نشنال هانت و همچنین طرفدار پرشور فوتبال آمریکایی، به ویژه شیرهای دیترویت است.

اطلاعات بیشتر در مورد این حرکت غیرمنتظره احتمالا به زودی فاش خواهد شد. جگوار لندرور زمان معرفی جانشین دائمی بولور را نگفته است، اما امیدواریم این اتفاق در چند ماه آینده رخ دهد.



منبع