کانسپت فولکس واگن ID.Code دارای چشمانی است که می تواند شما را در حال آمدن ببیند


فولکس واگن در نمایشگاه خودرو چین امسال در پکن حضور گسترده ای دارد. مفهوم ID.Code می تواند عجیب ترین آنها باشد، اما نه به دلایلی که ممکن است انتظار داشته باشید. در بیرون، به نظر می رسد یک SUV نسبتا ساده است. کابین نیز چندان رادیکال نیست و دارای طرح مفهومی معمولی با چهار صندلی چرخان در کابین مینیمالیستی است. رک و پوست کنده، این فناوری است که در پوست خود جریان دارد که کمی ترسناک است.

سیستمی به نام “چشم های سه بعدی” را چگونه توصیف می کنید که شما را در حین نزدیک شدن تماشا می کند؟ این بخشی از یک سیستم روشنایی جامع و تعاملی است که فولکس‌واگن به عنوان بخشی از آینده‌ای مستقل در نظر می‌گیرد. آن نوار بلند سفید روی دماغه بین چراغ های جلو را می بینید؟ این ابر نور نامیده می شود و از 967 ال ای دی تشکیل شده است که در میان چیزهای دیگر، می توانند “چشم های” U شکلی را ایجاد کنند که ظاهری را برای نگاه کردن به جهات مختلف ایجاد می کند.

فولکس واگن ID.Code Concept
فولکس واگن ID.Code Concept
فولکس واگن ID.Code Concept

این در ارتباط با صفحه نمایش نور کار می کند که دیدن آن سخت تر است. دلیلش این است که قسمت خندان قسمت جلویی زیر Light Cloud است، جایی که انتظار دارید یک جلوپنجره را ببینید. فولکس‌واگن از رنگ شفافی استفاده می‌کند که وقتی صفحه نور خاموش است، مانند یک قسمت عادی خودرو به نظر می‌رسد. وقتی روشن است، می‌تواند همه چیز از گزارش‌های آب و هوا گرفته تا تصاویر فصلی مانند شکوفه‌های گیلاس در بهار را نمایش دهد. اگر ماشین دیگری متوقف شود تا به شما اجازه دهد به چپ بپیچید، صفحه نمایش می تواند قلب بزرگی را به نشانه قدردانی نشان دهد.

ما از ارزیابی وحشتناک خود دفاع می کنیم، اما اگر این کافی نباشد، فولکس واگن ID.Code را نیز چیزی به نام Smart Windows می دهد. در نقاطی روی شیشه، این پنجره‌ها می‌توانند آواتاری را در ظاهر انسان نمایش دهند که می‌تواند با نزدیک شدن شما به مکالمه بپردازد. بنابراین، به طور خلاصه، چشمان دیجیتال و شکلک‌هایی داریم که در جلو ظاهر می‌شوند، و سر انسان شناور روی پنجره‌های کناری که ممکن است به شما یادآوری کنند که از ضد آفتاب استفاده کنید. و ما هنوز در مورد “سس مخفی” صحبت نکرده ایم.

فولکس‌واگن می‌گوید همه این ویژگی‌های فنی بخشی از یک «سس مخفی» هستند. طراحان فولکس‌واگن، سس را به‌عنوان چیزی ناملموس تصور می‌کنند که شگفت‌انگیز و الهام‌بخش است، و فناوری، همراه با طراحی کلی، بخشی از آن است. این شرکت می‌گوید که واقعاً در مورد آوردن رفاقت و ارتباطات انسان‌مانند به آینده‌ای پر از هوش مصنوعی است. این ارتباط فقط به مالک وسیله نقلیه نیز مربوط نمی شود. مجموعه‌ای از دوربین‌ها و حسگرها به ID.Code Level 4 عملکرد مستقلی می‌دهند، بنابراین این به اصطلاح چشم‌ها و صفحه‌نمایش‌های خارجی نیز می‌توانند ارتباط خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت را تسهیل کنند.

در همین حال، سرنشینان صندلی جلو در کابین شاسی‌بلند می‌توانند 180 درجه بچرخند و در حین رانندگی با افراد پشتی صحبت کنند. یا می توانید با ماشین مکالمه داشته باشید – یا بهتر است بگوییم، آواتار انسان در واقعیت افزوده روی شیشه جلو ظاهر می شود. احتمالاً می تواند همزمان با مانور ایمن در ترافیک، چند کار را انجام دهد.

فولکس واگن ID.Code مفهومی داخلی

در مورد طراحی بیرونی، فولکس‌واگن معتقد است که این نیز بخشی از این سس خاص است. این خودرو که به‌عنوان براق و جت‌مانند توصیف می‌شود، قرار است تعادلی بین یک SUV کاربردی و یک وسیله نقلیه شیک و بزرگ قدیمی ایجاد کند. طراحی ذهنی است، بنابراین ما به شما اجازه می دهیم نتیجه گیری خود را در آنجا بگیرید. ما یک SUV تمیز با استعداد کراس اوور معاصر می بینیم، اما همین.

این کاملاً یک وسیله نقلیه مفهومی در حال حاضر است. هیچ اشاره ای به پیشرانه، برد یا هر چیزی که ماهیت مکانیکی داشته باشد وجود ندارد. همچنین هیچ اشاره ای به برنامه های احتمالی تولید نشده است، اگرچه فولکس واگن در مورد ID.Code که به آینده این شرکت در چین اشاره دارد، قاطعانه است. چه ویژگی‌هایی مانند چشم‌های سه بعدی یا آواتارهای انسانی به سایر نقاط جهان مهاجرت کنند، فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه خواهد شد.



منبع