کلاس G الکتریکی دارای چهار موتور و مقدار غیرمجاز گشتاور است


بعد از چهار، پنج، شش، هشت و دوازده سیلندر، بالاخره یک کلاس G بدون سیلندر وجود دارد. به جای یک موتور احتراقی، Geländewagen کاملاً الکتریکی دارای چهار موتور است – یک موتور برای هر چرخ. این هنوز هم یک آفرود در مسیر عبور و مرور است، و در برخی موارد، حتی از مدل گازی در خارج از مسیر شکسته‌تر نیز توانایی دارد.

اگرچه طراحی تا حد زیادی انجام شده است، G580 با فناوری EQ تغییرات عمده ای را در زیر پوست بسیار آشنا خود پنهان می کند. این چهار موتور برای ترکیب 579 اسب بخار قدرت و 859 پوند فوت گشتاور خوب هستند. این آن را به پادشاه جدید تپه تبدیل می‌کند، با 2 اسب بخار بیشتر و 232 پوند فوت بیش از AMG G63. و از آنجایی که این یک EV است، آن گشتاور فوراً وارد می شود.

مرسدس G580 2025 با فناوری EQ

راه اندازی چهار موتوره شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در 4.6 ثانیه یا چهار دهم ثانیه کندتر از نسخه AMG گازسوز امکان پذیر می کند. به طور کلی، G الکتریکی به صورت الکترونیکی با سرعت 112 مایل در ساعت محدود شده است. اما شما یک کلاس G را به خاطر شتاب مستقیم یا حداکثر سرعت آن نمی خرید. تراشه های آفرود دارایی اصلی آن باقی مانده است. مرسدس ادعا می کند حداکثر عمق حرکت 33.5 اینچ است. این 5.9 اینچ بیشتر از G550 و G63 است.

G الکتریکی می تواند از شیب های جانبی تا 35 درجه بالا برود و 9.8 اینچ فاصله از زمین بین محورها را ارائه می دهد. با زاویه نزدیک 32.0 درجه، زاویه خروج 30.7 درجه و زاویه شکست 20.3 درجه به راحتی با زمین های ناهموار مقابله می کند. بسیار شبیه G کلاس معمولی، می تواند تا درجه 100 درصد صعود کند. نه، این بدان معنا نیست که می تواند به صورت عمودی بالا رود. این معادل زاویه 45 درجه است، زیرا درجه تابعی از افزایش در طول اجرا است.

اندازه گیری شکل
ترخیص کالا از گمرک زمینی 9.8 اینچ
زاویه رویکرد 32.0 درجه
زاویه خروج 30.7 درجه
فوردینگ آب 33.5 اینچ

ویژگی‌های آفرود از حالت کم برد به واسطه گیربکس دو سرعته قابل تعویض تا عملکرد خزیدن متفاوت است. ویژگی به نام “G-Turn” اصطلاحات تخصصی بازاریابی برای چرخش تانک است که به توانایی خودرو برای چرخش در نقطه اشاره دارد. قفل‌های دیفرانسیل مجازی که از طریق بردار گشتاور امکان‌پذیر شده‌اند، و همچنین دمپرهای قابل تنظیم تطبیقی ​​نیز گنجانده شده‌اند. همچنین یک عملکرد G-Seering برای کاهش چشمگیر دایره چرخش و رهایی از وضعیت چسبنده وجود دارد.

G580 با فناوری EQ دارای یک سیستم تعلیق مستقل جلو و یک محور عقب محکم همراه با محافظ زیر بدنه است که از کربن و سایر مواد مستحکم برای محافظت از باتری عظیم 116 کیلووات ساعتی که در قاب نردبان بسته بندی شده است، استفاده می کند. برد همچنان یک راز باقی مانده است، اما ما می دانیم که باتری می تواند تا 200 کیلووات شارژ شود. با اتصال DC، حدود 32 دقیقه طول می کشد تا از 10 به 80 درصد برسد.

مرسدس G580 2025 با فناوری EQ

به نظر می رسد فوراً آشنا به نظر می رسد، خودروی برقی به هر کجا که باشد، شکل جعبه ای و استایل ناهموار مدل گازی را حفظ می کند، اما جلوپنجره ای بسته با کانتور روشن به دست می آورد. این مدل مفهومی EQG 2021 را دنبال می کند و شما می توانید آن را بدون لاستیک زاپاس نصب شده در عقب داشته باشید. در عوض، مرسدس جعبه‌ای را تعبیه می‌کند که می‌تواند کابل شارژ، زنجیر برف و ابزار را در آن قرار دهد، البته به شرطی که وزن آنها بیش از 22 پوند نباشد.

اگرچه هنوز تقریباً شبیه یک آجر روی چرخ به نظر می رسد، برخی از ترفندهای ظریف هوا برای افزایش کارایی وجود دارد. کاپوت کمی بلند شده است و اکنون پرده های هوا برای قوس چرخ های عقب باز شده وجود دارد. علاوه بر این، روکش های مختلف روی ستون های A و لبه اسپویلر سقف وجود دارد. همچنین می توانید هزینه اضافی بپردازید و پنل مشکی را برای جلوپنجره انتخاب کنید.

فضای داخلی نیز به شدت از کلاس G معمولی استفاده می‌کند، به طوری که نمی‌توان فوراً تفاوت آن را تشخیص داد. صفحه‌نمایش‌های معمولی ۱۲.۳ اینچی و دسته‌ی دستگیره در سمت سرنشین داشبورد نیز وجود دارد. مرسدس همان عملکرد «هود شفاف» را ارائه می‌کند که اخیراً در G با سوخت گاز دیده‌ایم که توسط دوربین 360 درجه ممکن شده است. این به رانندگان این امکان را می‌دهد تا مانند سایر مدل‌های اخیر مانند EQE SUV و EQS SUV “از طریق” کاپوت را ببینند.

برای مدل سال 2025، کلاس G الکتریکی در ایالات متحده صرفاً با عنوان Edition One عرضه می شود. این در چهار رنگ خاص Manufaktur (مگنوی آبی دریای جنوبی، مگنوی سفید مهتابی، متالیک سفید مهتابی، خاکستری عربی) و معمولی مشکی متالیک Obsidian عرضه می شود. صرف نظر از کسی که به سراغش می روید؛ همه آنها دارای کالیپر ترمز آبی و یک نوار تزئینی هستند. جعبه عقبی که قبلاً به آن اشاره کردیم، مانند AMG Line و پکیج شبانه با چرخ‌های 20 اینچی و بدنه تیره، به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

در داخل، تزئینات و دوخت فیبر کربن آبی، به علاوه آنچه مرسدس G-Roar می نامد، وجود دارد. تقلید صدای G-Class مجهز به موتور احتراقی هنگام شتاب گیری، صدای موتور جعلی است.

مرسدس G580 2025 با فناوری EQ

مرسدس نمی گوید که G الکتریکی چقدر هزینه دارد، اما احتمالاً نسبت به مدل های گازسوز برتری بیشتری خواهد داشت. قبل از فیس لیفت معرفی شده برای 2025MY، G550 144,150 دلار بود در حالی که G63 180,950 دلار بود. نسخه های جدیدتر با قدرت ICE احتمالا کمی گران تر هستند.

در سال 2022، مرسدس اعلام کرد که G کلاس الکتریکی تقریباً یک سال پس از عرضه این مدل، بسته باتری بهتری با ترکیب شیمیایی آند سیلیکونی دریافت خواهد کرد. با فرض اینکه جدول زمانی تغییر نکرده است، پرتاب برای سال 2025 برنامه ریزی شده است. تخمین زده می شود سلول های جدید با رسیدن به 800+ Wh/l در سطح سلول، 20 تا 40 درصد تراکم انرژی را افزایش دهند. انتظار می رود باتری ارتقا یافته برد را «مقدار قابل توجهی» افزایش دهد.



منبع