Range Rover Electric Sure شبیه مدل گازسوز است


پس از نیم قرن گاز سوز، لندرور در حال تبدیل رنج روور به خودروی برقی است. این خودرو در کنار نسخه‌های دارای موتور احتراقی فروخته می‌شود که عملکرد V-8 با آلایندگی صفر را نوید می‌دهد. تیزرهای جدید منتشر شده امروز این شاسی بلند لوکس را بدون پوشش استتار نشان می دهد زیرا چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. به نظر می رسد همه اما شبیه به مدل های معمولی.

مرسدس G کلاس الکتریکی که این هفته در نمایشگاه خودروی چین 2024 در پکن معرفی شد، با به ارث بردن طراحی از همتای ICE خود، از همان دستور العمل پیروی خواهد کرد. در همین حال، رنجروور الکتریک در حالی که شرایط آب و هوایی سرد را در دایره قطب شمال سپری می کرد، مقابل دوربین قرار گرفت. دماهای پایین 40 درجه فارنهایت را تحمل کرد. لندرور همچنین در حال آزمایش این SUV بی صدا در بیابان های طاقت فرسا خاورمیانه با دمای 122 درجه فارنهایت است.

این رنجروور به‌عنوان «بی‌صداترین و پیشرفته‌ترین رنجروور ساخته شده تا کنون» شناخته می‌شود و دارای یک سیستم کنترل کشش جدید است. لوکسوبارج برقی از این چیدمان به خوبی در دریاچه های یخ زده سوئد استفاده کرد. در مقایسه با یک سیستم کنترل کشش استاندارد مبتنی بر ABS، سخت افزار جدید Rangie EV می تواند مدیریت لغزش چرخ را در هر واحد محرک الکتریکی توزیع کند. انجام این کار زمان واکنش گشتاور در هر چرخ را از حدود 100 میلی ثانیه به تنها 1 میلی ثانیه کاهش می دهد.

همچنین برخی از ترفندهای نرم افزاری برای به حداقل رساندن مداخله ABS و رسیدن به یک سواری نرم حتی در سطوح لغزنده وجود دارد. لندروور می‌گوید که این خودروی الکتریکی بزرگ با یک «سیستم پیشرانه تمام الکتریکی داخلی» طراحی خواهد شد. نام تجاری متعلق به تاتا موتورز وارد جزئیات نمی شود، اما ما انتظار داریم بیش از 500 اسب بخار قدرت داشته باشد زیرا V-8 دارای 523 اسب بخار قدرت از یک موتور گازی 4.4 لیتری و دو توربوی بی ام و است. شاید حتی بیشتر از این با توجه به اینکه رنجروور SV 606 اسب بخار قدرت دارد.

حداقل، یک راه اندازی دو موتوره یک حدس علمی به نظر می رسد زیرا رنج روور الکتریک مطمئناً چهار چرخ محرک خواهد بود. کلاس G الکتریکی که به طور رسمی با نام «G580 با فناوری EQ» شناخته می‌شود، انتظار می‌رود که دارای یک راه‌اندازی چهار موتوره باشد.

رنج روور برقی مانند دیفندر که به همه جا بروید، از عمق 33.4 اینچی آب عبور می کند. زیربنای آن همان معماری طولی مدولار (MLA) است که توسط شاسی‌بلندهای معمولی با موتورهای احتراقی استفاده می‌شود و از معماری 800 ولتی برای قابلیت‌های شارژ سریع بهره می‌برد.

شاسی بلند آینده، دومین مدل الکتریکی JLR خواهد بود، پس از جگوار I-Pace که در سال 2018 عرضه شد. در حالی که خودروی الکتریکی کوچکتر توسط Magna Steyr در گراتس، اتریش مونتاژ می شود، رنج روور الکتریکی در خانه در Solihull، انگلستان تولید خواهد شد.

Rangie بدون ICE پله ای برای رسیدن به هدف JLR برای دستیابی به آلایندگی صفر تا سال 2036 خواهد بود. جگوار اولین خودرویی خواهد بود که در سال های آینده صرفاً الکتریکی خواهد شد.



منبع