بزرگترین هوشمند تا به حال یک آفرود آفرود Wannabe است


با بزرگ‌تر شدن جدیدترین مدل‌ها، روزگار خودروهای هوشمند کوچک گذشته است. طول 168.1 اینچ غیر الهام بخش است در حالی که شماره 3 در 174.8 اینچ است. این شماره 5 جدید مفهومی است که پیش نمایش یک مدل حتی بزرگتر است که اواخر امسال عرضه می شود. این شرکت ابعاد دقیقی را ذکر نکرده است اما تا آنجا پیش می رود که آن را یک SUV سایز متوسط ​​می نامد. بله، اسمارت سایز متوسط.

به نظر می رسد این شاسی بلند جعبه ای شبیه یک برداشت آینده نگرانه از مرسدس GLB با ویژگی های خارج از جاده مانند سیستم تعلیق بلند شده و لاستیک های تمام زمینی است. اسمارت همچنین به آن صفحات لغزنده درشت و حتی بلندکننده های دست و پا که در جیپ رانگلر و فورد برانکوها عادت کرده ایم به آن داده است. همچنین روکش پلاستیکی معمولی در اطراف قوس چرخ ها به همراه یک قفسه سقف بزرگ و نوار نور LED وجود دارد. تم ماجراجویانه این کانسپت با یک وینچ داخلی و یک پله عقب تاشو برای دسترسی به سقف برجسته شده است.

این اسمارت به‌عنوان «همه کاره‌ترین اسمارت تمام دوران‌ها» شناخته می‌شود و به لطف یک جفت موتور الکتریکی با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. با باتری عظیمش با ظرفیت بیش از 100 کیلووات ساعت می توان به مفهوم شماره 5 پی برد. این خودروی برقی جک‌آپ از فناوری 800 ولت برای شارژ سریع بهره می‌برد و تنها به 15 دقیقه برای شارژ کردن باتری از 10 تا 80 درصد نیاز دارد. با شارژ کامل، بر اساس چرخه WLTP، با یک بار شارژ، بیش از 342 مایل را طی خواهد کرد.

در مورد فضای داخلی، تنظیمات تمام صفحه با صفحه نمایش سه گانه را در بر می گیرد. این مجموعه ابزار دیجیتال کوچکتر را با سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی و صفحه نمایش اضافی فقط برای سرنشین جلو ترکیب می کند. چند دکمه میانبر حساس به لمس بین نمایشگر راننده و صفحه لمسی وجود دارد، اما بیشتر عملکردها از طریق دو پنل بزرگ OLED قابل دسترسی هستند.

ماشین‌های هوشمند مطمئناً آن‌طور که قبلاً بودند نیستند، زیرا مفهوم شماره 5 ترفندهای مهمانی زیادی دارد. این صندلی مسافری با جاذبه صفر با عملکردهای ماساژ و تهویه همراه با زیرپایی دارد. همچنین یک بلندگوی قابل جابجایی در کنسول مرکزی، یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی و نور محیط در پشت هر چهار پشتی سر وجود دارد.

این شاسی بلند سایز متوسط ​​در نمایشگاه خودرو چین 2024 در پکن شرکت می کند، جایی که این نمایشگاه در 25 آوریل آغاز می شود. اسمارت مدل تولیدی بعدی را در نیمه دوم سال رونمایی خواهد کرد.

به عنوان یادآوری، اسمارت از سال 2019 به طور کامل زیرمجموعه مرسدس نبوده است. این یک سرمایه گذاری مشترک 50:50 بین این برند لوکس آلمانی و جیلی است. شماره 1 و 3 که قبلاً ذکر کردیم در چین ساخته شده اند. اینئوس اتوموتیو پیکاپ و شاسی بلند Grenadier را در کارخانه سابق اسمارت در هامباخ فرانسه می‌سازد.

اسمارت تنها شرکتی نیست که از فرمول سنتی خود در ساخت خودروهای کوچک منحرف شده است، زیرا مینی BMW نیز با وسایل نقلیه بسیار بزرگتری عرضه می شود. به عنوان مثال، آخرین کانتریمن 174.5 اینچ طول دارد، تقریباً مانند اسمارت شماره 3. این دو دارای عرض یکسان هستند، در 72.6 اینچ. شماره 5 آینده حتی بزرگتر خواهد بود.



منبع