جانشین مک لارن P1 ظاهراً یک V-8 کاملاً جدید دریافت خواهد کرد



در حالی که سخت است باور کنیم که مک لارن P1 بیش از 10 سال پیش است، این هایبر خودروی هیبریدی سال گذشته دو رقمی شد. این بدان معناست که زمان برای جانشینی فرا رسیده است و ظاهراً از برخی سنت های مک لارن می شکند. اخبار خودرو گزارش می دهد که مدیران مک لارن هفته گذشته در کنفرانسی در لاس وگاس اطلاعاتی را درباره هایپرکار جدید با کد P18 به نمایندگی ها ارائه کردند. شاید قابل توجه ترین جزئیات، یک V-8 جدید باشد.

به جز Artura با موتور V-6 و V-10 Solus فقط برای پیست، نسخه مدرن خودروی مک لارن همیشه از یک V-8 دو توربو استفاده کرده است. V-8 که از موتور مسابقه ای نیسان دهه 1990 برگرفته شده است، در قالب های 3.8 لیتری و 4.0 لیتری همه چیز را از MP4-12C تا 750S امروزی تامین می کرد. این یک منبع انتقاد برای شرکت بوده است. این مدل های مختلف زیادی تولید می کند، اما همه آنها به دلیل استفاده از موتور به اشتراک گذاشته شده بسیار شبیه به هم هستند.

یک منبع فروشنده گفت اخبار خودرو V-8 P18 یک “طراحی جدید زمین‌آپ” است که با V-8 قدیمی و V-6 120 درجه Artura ارتباطی ندارد. در P18، V-8 با یک سیستم هیبریدی جفت شده است که ظاهراً 70 درصد سبک تر از آنچه در Artura وجود دارد. خروجی باید بیش از 1000 اسب بخار باشد.

ظاهراً این خودرو درهای دو وجهی مارک تجاری مک لارن را به نفع درب های گولینگ کنار گذاشته است و انواع جزئیات هوای منظمی از جمله شکاف فعال و بال عقب وجود دارد. همچنین یک غواصی روی سقف و بریدگی‌هایی در پایه‌ها برای تغذیه و خنک کردن V-8 وجود دارد. مک لارن اخیراً زبان طراحی جدید خود را پیش‌نمایش کرده است و در حالی که این برند به دنبال الهام گرفتن از F1 دهه 1990 است، P18 یک خودروی دو سرنشینه خواهد بود.

اخبار خودرو می گوید این خودرو در نیمه اول سال 2026 با قیمت برچسب حدود 2 میلیون دلار وارد ایالات متحده می شود. قبلاً گزارش داده بودیم که این خودرو ممکن است قبل از پایان سال جاری عرضه شود.



منبع