دو چهره فیات

نوآوری، ثبات در عرضه محصول، و ارتباط با نیازهای مصرف کننده، فیات برزیل را به نمونه ای برای بخش های دیگر برند تبدیل کرده است.

موتور 1 شماره فیات

نتایج مخالف

در ایتالیا، جایی که فیات 21 درصد از کل خودروها را در سال گذشته به فروش رساند، این برند با روزهای سختی روبرو است. در حالی که پاندا و 500 همچنان در بازار پیشرو هستند و معیاری برای سگمنت A هستند، بقیه محصولات به سختی می توانند با دیگر برندهای اصلی رقابت کنند. این برند زمانی که Punto را بازنشسته کرد، بخش B را ترک کرد، اگرچه این بخش هنوز 21 درصد از کل ثبت نام ها را تا ماه اوت تشکیل می دهد.

فیات برزیل در پنج سال گذشته پنج مدل مختلف را روانه بازار کرده است. در واقع، میانگین سنی محدوده برزیل (بدون احتساب ون) 3.4 سال است. در مقابل، فیات ایتالیا شش مدل مختلف را ارائه می دهد که میانگین سنی آنها از سال معرفی به بازار 8.7 سال است.

تیپو 11 درصد از کل خودروهای سگمنت C را پس از فولکس واگن گلف و آئودی A3 به خود اختصاص داد. و در بخش B-SUV که 500X در آن زندگی می کند، در 8 ماه اول امسال توسط فورد پوما و جیپ رنگید پیشی گرفت. در مجموع سهم بازار فیات در بازار خودروهای سواری ایتالیا 14.3 درصد بوده است. پنج سال پیش، در سال 2017، سهم بازار آن 20.1 درصد و 30 سال پیش تقریباً 32 درصد بود.

موتور 1 شماره فیات

فیات یک برند تاریخی در اروپا و برزیل بوده است. این شرکت تلاش کرده است تا حضور خود را در بازارهای دیگر مانند ایالات متحده، هند، روسیه و چین گسترش دهد، اما در نهایت بیشتر فعالیت های آن در اروپا و آمریکای جنوبی انجام می شود. سال گذشته، این دو منطقه 97 درصد از فروش جهانی آن را به خود اختصاص دادند. اولی 57 درصد و دومی 40 درصد از کل را به خود اختصاص داده است. در سایر نقاط جهان، این برند حدود 36000 دستگاه فروخته است، بدون حضور در چین یا هند.

اما حضور فیات در اروپا و آمریکای جنوبی بسیار متفاوت است.

آخرین باری که بخش ایتالیایی این برند یک مدل کاملا جدید را معرفی کرد در سال 2020 بود که فیات 500e ارائه شد. پیش از آن فیات تیپو و 500 ایکس را در سال 2015 معرفی کرد.

از آنجایی که جهانی شدن بسیاری از شرکت ها را مجبور به فعالیت در همه جا می کند، برخی از برندهای خودرو سعی می کنند با معرفی مدل های اختصاصی در بازارهای مختلف جهانی شوند. در حالی که برخی از برندها در هر کشوری در دسترس نیستند و برخی حتی در یک منطقه متمرکز هستند، کسانی که به دنبال ایفای نقش مهم هستند باید در بازارهای بیشتری حضور داشته باشند تا بقای خود را ادامه دهند.

موتور 1 شماره فیات

وضعیت در برزیل، بزرگترین بازار آن در سال 2021 بسیار متفاوت است. فیات نه تنها یک پیشرو است، بلکه علیرغم کمبود خودروهای شاسی بلند (Pulse و Fastback اخیراً معرفی شدند) و ورود جیپ به این بازار، توانسته است سهم بازار خود را حفظ کند. بازار. امسال سهم بازار فیات در 22 درصد ثابت ماند. پنج سال پیش 13 درصد و در سال 2012 23 درصد بود.

درخواست تجدید نظر کاریوکا

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو JATO Dynamics است.



منبع

بخشی از توضیح به دلیل برداشت عمومی است. فیات به دلیل هزینه های کم تعمیر و نگهداری و حضور قوی در سراسر کشور، خودروی ایده آلی برای خرید عموم مردم برزیل است. در نهایت، به لطف حضور مداوم مدل های جدید، همچنان یک برند باحال محسوب می شود.

فیات در سراسر جهان به دلیل تولید خودروهای کاربردی و زیبای کوچک شناخته شده است. حداقل، این موقعیتی است که برند در 20 سال گذشته روی آن کار کرده است. با این حال، تفاوت های زیادی بین درک عمومی در ایتالیا و برزیل، دو بازار بزرگ آن وجود دارد. جایگاه برند نیز بسیار متفاوت است.