مزدا MX-5 میاتا 2024 با چراغ های جدید، اطلاعات سرگرمی، ال اس دی معرفی شد


مزدا یک MX-5 میاتا کاملاً به روز شده را در ژاپن رونمایی کرده است که این خودروی اسپورت کانورتیبل با نام رودستر/رودستر RF به کار می رود. می‌توانید آن را «ND3» بنامید زیرا به‌روزرسانی 2019 را دنبال می‌کند، زمانی که «ND2» با نسخه‌ای قدرتمندتر از موتور 2.0 لیتری معرفی شد. بازبینی‌های زیر احتمالاً در ماه‌های آینده پس از راه‌اندازی بازار ژاپن در اواسط ژانویه 2024 در نسخه جهانی اعمال خواهند شد.

میاتا 2024 که از قبل در سرزمین طلوع خورشید برای پیش‌سفارش در دسترس است، دارای چراغ‌های LED جدید است که اکنون چراغ‌های روشنایی در روز را یکپارچه می‌کند. قبلاً، اینها در سپر نصب شده بودند و شامل چندین نقطه برای طرحی بود که شروع به نشان دادن سن خود می کرد، زیرا از ND1 2015 وجود داشت. چراغ‌های عقب نیز به‌طور محتاطانه به‌روزرسانی شده‌اند و مزدا اکنون از LED در همه جا از جمله چراغ‌های راهنما استفاده می‌کند.

سمت چپ جلوپنجره برای قرار دادن سنسور رادار برای کروز کنترل تطبیقی ​​با پشتیبانی از ترمز هوشمند اصلاح شده است. دومی به طور خودکار هنگام حرکت به عقب با سرعت 9 مایل در ساعت (15 کیلومتر در ساعت) هنگامی که یک شی را تشخیص می دهد، خودرو را متوقف می کند. رنگ Aero Grey Metallic و طرح‌های جدید چرخ‌ها در اندازه‌های 16 و 17 اینچی تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی است.

با قدم گذاشتن در داخل، سیستم اطلاعات سرگرمی باستانی بالاخره جای خود را برای تنظیم 8.8 اینچی جدید که اخیراً در مزدا 2 و CX-3 با مشخصات JDM 2024 دیدیم، باز شد. به لطف حاشیه‌های نازک‌تر، داشبورد را مدرن‌تر می‌کند، اما مزیت واقعی آن باید عملکرد آن باشد، زیرا تنظیمات قدیمی تاخیر داشت و یک رابط کاربری قدیمی داشت. همچنین یک فضای داخلی قهوه‌ای رنگ جدید با روکش بژ برای ترکیبی که مزدا می‌گوید از رودسترهای قدیمی استفاده می‌کند، وجود دارد.

اگرچه در بیانیه مطبوعاتی ذکر نشده است، اما این تصاویر یک آینه عقب بدون قاب، یک دکمه قرمز SOS، یک دسته ابزار کمی به روز شده و چیزی شبیه پورت های USB-C را نشان می دهد.

Miata ND3 دارای یک دیفرانسیل لغزش محدود نامتقارن است که به تازگی توسعه یافته است که پایداری بهتری را برای نسخه های مجهز به گیربکس شش سرعته دستی به ارمغان می آورد. مهندسان همچنین فرمان برقی را برای کاهش اصطکاک و ارائه “احساس بازخورد طبیعی و تمیز” تغییر داده اند. تغییر دیگر اضافه شدن حالت DSC-Track برای سیستم کنترل پایداری پویا است که تنها زمانی مداخله می کند که راننده دیگر قادر به کنترل خودرو نباشد.

مزدا MX-5 میاتا 2024 (JDM)
مزدا MX-5 میاتا 2024 (JDM)

علاوه بر این، موتور 1.5 لیتری (که در ایالات متحده موجود نیست) به شرطی که با سوخت اکتان بالا کار کند، چهار اسب بخار قدرت پیدا کرده است. واحد 2.0 لیتری بزرگتر با دستی نوید پاسخگویی بهتر را در هنگام شتاب گیری و کاهش سرعت می دهد.

عرضه ND3 به طور خودکار به این معنی است که نسل فعلی میاتا حداقل برای چند سال باقی خواهد ماند. با توجه به اینکه مزدا قبلاً گفته بود راهی جز برقی‌سازی مدل نسل بعدی برای رعایت مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای ندارد، متخصصان قطعاً از این تصمیم استقبال خواهند کرد.



منبع