ولوو بزرگترین شاسی بلند خود را به کوچکترین شاسی بلند خود به نام ایمنی سقوط کرد


ما قبول خواهیم کرد که ایده پرتاب یک SUV بزرگ به یک ماشین نسبتاً کوچک کاملاً وحشتناک به نظر می رسد. هر چقدر هم که ترسناک به نظر می رسد، ولوو مطمئن است که پس از یک ضربه جانبی همچنان می توانید سالم و سلامت از آن خارج شوید. این برند متعلق به جیلی در مرکز ایمنی خود در تورسلاندا، سوئد، تست تصادف را با مدل‌هایی که در انتهای خط مقابل قرار دارند، راه‌اندازی کرد.

EX30 با تنها 166.7 اینچ طول، کوچکترین مدلی است که ولوو به فروش می رساند. قبل از اینکه شروع به اضافه کردن تجهیزات کنید، وزن آن در ظاهر اولیه خود کمی 4034 پوند است. EX90 یک غول الکتریکی است که 198.3 اینچ کشیده شده و وزن 5928 پوندی را در سبک ترین شکل خود دارد. اخبار خودرو اروپا دعوت شد تا ببیند وقتی بزرگترین وسیله نقلیه خودروساز سوئدی کوچکترین T-bone شود چه اتفاقی می افتد.

شایان ذکر است که EX90 سرعت 31 مایل در ساعت را انجام می داد در حالی که EX30 با سرعت 12.5 مایل در ساعت حرکت می کرد که ضربه اتفاق افتاد. وقتی صحبت از سرعت شد، تمام مدل‌های ولوو از سال 2020 به صورت الکترونیکی روی 112 مایل در ساعت محدود شده‌اند. درون شاسی‌بلند آسیب‌پذیرتر، دو زن جثه کوچک در کنار خودرویی بودند که پرچم‌دار ولوو با آن تصادف کرد.

لوتا جاکوبسون، متخصص فنی ارشد، پیشگیری از آسیب، در مصاحبه با AN چگونه ساختار EX90 خطر آسیب رساندن به افراد داخل EX30 را کاهش می دهد. قسمت پایینی بزرگتر SUV از ساختار جلو با ساختار جانبی وسیله نقلیه کوچکتر تعامل داشت تا نیروهای تصادف را بهتر جذب کند.

از آنجایی که هر دو خودروهای SUV کاملاً جدید هستند، نه EX30 و نه EX90 هنوز توسط Euro NCAP یا NHTSA آزمایش نشده اند. اگر این دو شاسی بلند امتیازی کمتر از حداکثر امتیاز کسب کنند، شگفت زده خواهیم شد. ماموریت ولوو نه تنها ایمنی بیشتر خودروهای خود در صورت تصادف، بلکه از بین بردن احتمال تصادف است. این بخشی از چشم انداز ایمنی گروه ولوو در مورد چگونگی پیشگیری از تصادفات است.



منبع