پیکاپ کیا تاسمان در حال آزمایش در ایالات متحده است


اگرچه کیا گفته است که تاسمان اولین کامیون جهانی آن خواهد بود، اما فروش این مدل در ایالات متحده را تایید نکرده است. به طور رسمی، حداقل در حال حاضر، فقط به کره جنوبی، استرالیا، خاورمیانه و آفریقا می آید. جالب اینجاست که یک ویدئوی جاسوسی جدید این پیکاپ سایز متوسط ​​را در حال آزمایش در خاک ایالات متحده نشان می دهد. با پوشیدن بشقاب های میشیگان، یک نمونه اولیه به شدت استتار شده در کالیفرنیا دستگیر شده است.

برای یک خودروساز غیرعادی نیست که یک خودروی آینده را در کشوری آزمایش کند که در آن قصد فروش محصول را ندارد. اما اگر تاسمان بالاخره به ایالات متحده بیاید چه؟ اگر در کارخانه در گرجستان ساخته نشود، پس از محاسبه مالیات بر مرغ، قیمت درخواستی شدیدی را تخمین می زنیم. این تعرفه 25 درصدی برای کامیون های سبک وارداتی به ایالات متحده است. این به دولت پرزیدنت لیندون بی. جانسون برمی گردد که در ابتدا در سال 1964 تحمیل شد.

ویدئوی جداگانه در زیر پیوست و منتشر شده است TikTok نمونه اولیه متفاوت تاسمان را در استرالیا نشان می دهد. آن یکی نیز با کامو پوشانده شده است، اما ظاهراً شخصی کلید را در دست داشت و توانست قفل کامیون را باز کند و داخل آن بپرد. کابین احتمالاً متعلق به یک نسخه با مشخصات بالایی است که با توجه به تجهیزات سخاوتمندانه قضاوت می‌کند: صندلی‌های حافظه، سانروف، صفحه‌نمایش دوگانه، نور محیط و پد شارژ بی‌سیم.

شما همچنین متوجه انتخابگر دنده در ستون فرمان و طرح فرمان سمت چپ خواهید شد، حتی اگر استرالیا بازاری با فرمان راست است. به نظر می رسد کابین پس از EV9 است، اما به نظر می رسد با دستگیره های درهای درشت کمی ناهموارتر است. مش لانه زنبوری مشکی روی داشبورد، دریچه‌های هوای قابل کنترل از طریق دستگیره‌های درشت را پنهان می‌کند. اگرچه این یک کابین دوتایی است، اما سبک های بدنه دیگری نیز وجود خواهد داشت، از جمله کابین تک کابین و کابین شاسی.

طبق گزارش ها، کامیون رقیب فورد رنجر در کلان شهر سیدنی دیده شده است و احتمالاً قبل از عرضه در سال آینده پشت درهای بسته به نمایندگی ها نشان داده می شود. کیا قصد دارد این اسب بخار را در پیکربندی های 4×4 و 4×2 با موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به فروش برساند. شایعات حاکی از آن است که یک مشتق GT با V-6 نیز در دست بررسی است. طبق گزارش‌ها، یک تاسمن کاملاً الکتریکی برای عرضه در اواخر سال 2026 قفل شده است.

در همین حال، اولین نمایش جهانی قرار است قبل از پایان سال 2024 انجام شود. شایان ذکر است که تاسمان یک کامیون نردبانی بزرگتر از هیوندای سانتا کروز یکپارچه خواهد بود. نه تنها در برابر رنجر، بلکه در مقابل تویوتا هایلوکس و فولکس واگن آماروک نیز قرار خواهد گرفت.





منبع