مرسدس بنز AMG GT هیبریدی دارای 9 مایل برد الکتریکی است


وقتی صحبت از وسایل نقلیه الکتریکی به میان می آید، برد تقریباً همه چیز است. بنابراین، شگفت‌آور است که بشنویم که بسیاری از خودروهای هیبریدی، حتی پلاگین‌ها، برد رانندگی کاملاً الکتریکی بسیار کمی دارند. در مورد هیبریدهای سریع مانند هیبریدهای با نام زیبا مرسدس AMG GT 63 SE PERFORMANCE کوپه، این یک تصمیم عمدی است. برد الکتریکی 9 مایلی آن کم و بیش فقط یک امتیاز خوب است.

عملکرد دو در جدید ارائه شده از AMG دارای باتری است زیرا برای یک پیشرانه احتراق با عملکرد بالا مناسب است. سیستم هیبریدی 400 ولتی خودرو متشکل از 560 سلول مجزا است که برای ارائه نرخ شارژ و دشارژ بالا، برخلاف مقدار زیادی انرژی، بهینه شده اند. بسته باتری 6.1 کیلووات ساعتی آن می تواند تا 204 اسب بخار (150 کیلووات) را در یک لحظه تخلیه کند. با وجود داشتن بسته ای که کمتر از 1/10 اندازه دارد، این قدرت بیشتر از شوروی بولت خروجی است. همچنین می‌تواند 134 اسب بخار (100 کیلووات) را از چرخ‌ها جذب کند که دو برابر سریع‌تر از سرعت شارژ بولت از دوشاخه است.

طراحی سلول و بسته باتری همه چیز در مورد مصالحه است. عواملی مانند چگالی توان، چگالی انرژی، عمر چرخه، هزینه و موارد دیگر باید متعادل باشند تا راه حل مناسبی برای خودروی مورد نظر تولید شود. یک خودروی برقی کم مصرف مانند فیات 500E بهینه شده است تا حداکثر برد را با هزینه توان خروجی ارائه دهد. بسته باتری 42 کیلووات ساعتی آن می تواند تنها 117 اسب بخار (86 کیلووات) تولید کند، اما می تواند 149 مایل را با شارژ طی کند. Corvette E-Ray، در طرف مقابل طیف، یک بسته کوچک دارد. فقط 1.1 کیلووات ساعت قابل استفاده است. با وجود این، می تواند در هنگام ترمز قدرت بیشتری نسبت به فیات تولید کند که در حالت عصبانیت روی زمین بیاورد. باتری E-Ray خازن مانند و دارای توان مصرفی است، نه متراکم انرژی.

سیستم هیبریدی AMG نیز به همین صورت است. این یک تمجید از پیشرانه احتراق موجود است که عملکرد هر دو را افزایش می دهد و بهره وری. به خاطر داشته باشید که مرسدس بنز جدید 816 اسب بخاری مورد بحث فقط 188 گرم در کیلومتر دی اکسید کربن تولید می کند که مشابه BMW M340i xDrive با قدرت 382 اسب بخار است.

بنابراین، اگرچه کیلووات ساعت و برد ممکن است ارقام اصلی برای BEV و PHEV باشد، با کل داستان فاصله زیادی دارد. دنیای خودروهای هیبریدی به‌ویژه به دلیل واقعیت‌های مورد نیاز چرخه عمر بالاتر و سایر محدودیت‌ها پیچیده است که طراحی باتری‌های آنها را به چالشی جالب تبدیل می‌کند. این چالش باید قدردانی شود – بسیار جالب است – و نه تنها به عنوان مقدار کمی برد در خودروهایی که همیشه باید بیشتر داشته باشند رد شود.



منبع